Spenen vervangen

Hoe vaak vervangen jullie de spenen van de fles? Ik gebruik ze nu al een maand of 4 en ze doen het nog prima maar ik las ergens dat je ze elke 2 maanden ofzo moet vervangen.

Groetjes!

Mijn dochter dronk 4x per week als ik werkte uit de fles. Ik heb in een jaar tijd 2 spenen gebruikt. Zolang je regelmatig controleert of ze niet beschadigd zijn hoef je ze niet zo vaak te vervangen.

Flesspenen? We hebben er 6 dus worden wel minder gebruikt dan wanneer je wr maar 1 of 2 hebt maar heb ze nog nooit vervangen ? Wist niet eens dat dit "moest" koken ze wel wekelijks uit en zijn nog gewoon goed. Dat ventiel van difrax wel eens vervangen maar daarna spuit de melk eruit, wat een vreselijk ding! 

Fles spenen? Nooit gedaan, alleen als ze echt op waren. Een enkele keer beet een van mn kinderen er wel eens eentje stuk. Maar ik geloof niet dat ik ooit nieuwe gekocht heb tussendoor, ze gingen gewoon precies 1 jaar lang met 1 kind mee. De flessen heb ik zelfs opnieuw gebruikt bij m'n 2e kindje, maar dan wel met nieuwe spenen erop.

Vaak moet je ze toch naar 3 maanden vervangen voor n grotere maat. Wij hebben dr Browns en dat is ong elke 3 maanden een nieuwe maat. Tussendoor kookte ik ze uit maar kocht geen nieuwe

Ik heb ze alleen vervangen toen ons tweede kindje kwam. Ook een nieuwe fles trouwens.

Verder nooit vervangen. Heb wel altijd goed gecontroleerd of er geen scheurtjes in kwamen want dan zou ik ze wel meteen vervangen.

Terug
Bovenaan