spenen vraagje

Hoi,hoi,
Zoals sommige van jullie weten is Evi niet de aller beste drinker.
Nu komt erbij (sinds een week) dat zij ook niet de aller snelste drinker is. Ze gaat er steeds langer over doen, nu al een half uur en dan is de fles nog niet leeg. Ze is dan moe en wil de fles niet meer.
Van morgen uit geweest op een andere speen. Ze heeft nu een difrax speen medium, maar die hier op volgt is een large en een pap of dikke voeding speen. Die kan ik dus niet gebruiken want loopt het gelijk haar nek in of verslikt ze zich. Die dame van de drogisterij zegt dat ik er anders een gaatje bij moet prikken.
Wat denken jullie? Is er iemand die dat ook gedaan heeft? Of een andere tip heeft,

Ik hoor het graag
groetjes Sonja

Quinn had dat ook. Ik heb een tijdje de difrax-3standenspeen gebruikt, maar dan die vanaf 3 maanden. Daarbij zijn het eerste en tweede gaatje toch wat groter.
Nu heeft hij weer de gewone speen vanaf 3 maanden en dat gaat goed.

Hoi Sonja,

hier is het ook altijd nog feest met eten! Als ik doorga met proberen, dan spuugt Laura het gewoon weer uit of laat ze het uit de mond lopen. Mijn speen is groot genoeg, maar ze wil het gewoon niet. Hoe veel voeding laat Evi staan en hoe veel moet ze krijgen?

De enige fles die hier leeg gaat komt direct na de fruithap, die ik sinds een week iedere dag geef (ach over 12 dagen is ze vier maanden, komt in de buurt, toch). Misschien is Laura gewoon een lekkerbekkie. Ik hoop alleen dat het beter gaat met de groente en de pap straks. Laura krijgt op een dag ongeveer 750 van de 1000 cc binnen.

Ik heb niet echt een tip voor je, sorry. Misschien gaat het straks als je bij gaat voeden beter (daar hoop ik ook iedere dag op).

Groetjes Ilona

Evi moet (nou ja moet) voor haar leeftijd en gewicht tussen de 180 en 200 cc drinken. Ik mag blij zijn als ik er 150/160 in krijg. Er zit ook wel eens een dag bij dan drinkt  ze al haar flessen van 180cc. En andere dagen laat de zo 70cc staan. Gemiddeld komt ze denk ik op 800 cc per 24 uur. Maar ze gaat  er nu ook wel erg langzaam over doen,waar door ze nu gewoon te moe wordt denk ik

groetjes

Hoi Sonja,

Ik geloof dat de Avent-flessen iets grotere gaatjes hebben waardoor kindjes minder moeite hoeven doen om te drinken. Als je dan een 3 standenspeen koopt, ben je ook meteen klaar voor de pap. Mocht het dan iets te snel gaan op standje I (is groter dan speen I), kun je er altijd een lepeltje johannesbroodpitmeel in doen zodat het haar mond niet uit loopt. Esther dronk veel beter toen we dat gingen gebruiken. Maar ja, dan moet ze wel dat type speen pakken, als ze een dental gewend is is het misschien ff wennen.

Groetjes,

Eveline

Marieke moet net als Evi eigenlijk 180-200 cc drinken, maar dat haalt ze bij lange na   niet! Toch groeit ze goed, is ze alert en vrolijk en slaapt ze prima. Dus krijgt ze genoeg binnen is mijn redenatie. Je moet er niet in proppen wat er niet in wil.

Groetjes,
Sabine

Hoi Sonja,

als ze nog 800 cc binnen krijgt, dan zou ik me ook hierover maar niet te druk maken. Ik snap het wel, want elke paar dagen vraag ik me toch ook af of Laura wel genoeg binnen krijgt, maar ja, ik blijf er voor mijn eigen situatie bij dat ik haar toch echt niet wil dwingen. Toen ik jong was, wel een paar jaar ouder dan Laura natuurlijk, wachtte ik tot mijn moeder mijn broertjes uit bed haalde en dan gooide ik snel mijn (van tevoren klaargemaakte) boterham in de afvalbak omdat mijn moeder me dwong mijn brood op te eten. Dat heb ik liever voor mijn dochter niet, dus heb ik heel erg in mijn hoofd dat ik haar niet moet dwingen. (Maar dit kan ook te maken hebben met mijn eigen eetprobleem uit mijn pubertijd.) Misschien ben ik daardoor ook wel te makkelijk met Laura, maar ik weet niet echt wat juist is. Een extra gaatje prikken in de speen zou ik niet zo snel doen, omdat het dan toch op een andere plek zit (gaat door de mond spuiten) en ik bang zou zijn dat ik op die manier toch te veel in haar mond zou gieten.

groetjes, Ilona

Ik heb misschien wel erg makkelijk praten, maar ik zou me echt niet al teveel zorgen maken. Kindjes hongeren zichzelf over het algemeen niet uit. En afdwingen kun je het al helemaal niet. Zolang eten leuk en ontspannen blijft, komt het vanzelf goed. En misschien zijn jullie kindjes meer liefhebbers van de vaste hap en eten ze straks borden vol groenten en fruit...

Terug
Bovenaan