spenen

A

Anoniem

Guest
Hoi a.s. mama's ik heb een vraagje... Als ik in de winkel kijk voor spenen dan heb je veel verschillende soorten... Nou is mijn vraag wat is het verschil tusen spenen met ring en zonder ring? is de ene voor s'nachts ofzo? Ik weet niet welke ik moet kiezen, overgens zaten er ook verschillende in de pakketen van preanatal, kruitvat enz... Wie weet antwoord?

O en nog een vraagje, kunnen de 'spenen' van b.v. atvent flessen ook op b.v. bibi flessen of  zijn dat andere maten?

Groetjes Marcha 35 weken

Hoi,

Over het algemeen zijn de avent spenen anders dan van Bibi, maar dat weet ik niet zeker. Erg he, ben kraamverzorgster geweest. Je hebt ook 1,2,3 standen spenen, ik zou die weer niet zo erg aanraden. Ik zou gewoon beginnen met een 1 en daarna overgaan op een 2. Maar dat is mijn mening natuurlijk.

En gewone spenen: Als het goed is zit er in  de pakketten die je krijgt genoeg kleine speentjes om mee te beginnen, alleen zou ik pas een speen gaan geven als de kleine erom gaat vragen, want geen speen is nog altijd beter. En wat betreft de ringen, je kan er dan makkelijker een tutteltje omheen doen, maar het maakt niet uit wat je geeft in het begin, het is alleen zo groot in het begin met zo'n grote ring.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groetjes Natalie

Probeer eerst die spenen die je in die pakketten hebt gekregen gewoon uit (mits juiste leeftijdscategorie). Je merkt vanzelf welke speen je kindje fijn vindt en welke niet.

hoi,
van de flesspenen kan ik je vertellen dat elk merk zijn eigen speen heeft.je hebt avent,difrax,bibi...ik ben zelf een voorstander van avent(werk op een kinderdagverblijf)want die hebben de meest natuurlijke vorm.difrax is geschikt voor kindjes die heel hard zuigen.omdat de bodem lucht doorlaat zuigt de speen niet vacuum.en wat betreft de fopspeentjes word geadviseerd die wel te geven want door het sabbelen verkleint de kans op wiegendood.en de speentjes hebben een leeftijdsaanduiding;0-3 maanden,3-6 maanden...)die ring is volgens mij alleen handig voor t vastpakken of idd een doekje of popje aan te knopen.
groetjes kari

Hai,
De ring aan een speen is zodat je hem makkelijk erin en eruit kan doen. Bij de spenen zonder ring gebruik je vaak een spenenketting. Eris geen verschil tussen dag en nacht spenen. Verder kun je nog kiezen tussen kersvorm of dental.Volgens mij is dental beter voor de ontwikkeling van de mond, maar ja sommige willen nou eenmaal alleen kersvorm. Ik heb ook gelezen dat ze er met een onderzoek uit zijn dat spenen beschermen tegen wiegedood, dus het is ieder geval een idee om eraan te beginnen. Al kost het afwennen later wat moeite.

Groetjes Lillian

Hoi,

Met ring is voor overdag zodat je die aan een spenenketting kan doen (als ze iets groter zijn) en zonder ring is voor 's nachts zodat ze hem niet zo snel zelf uit de mond trekken.

Overigens pas gelezen dat bij baby's met speen minder wiegendood voor komt en dat kindjes met speen minder snel last hebben van verkoudheid doordat ze door hun neus ademen, wel is het weer slecht(er) voor hun tanden ( pas later hoor).

Flessenspenen passen bijna overal op behalve de avent spenen......

Succes met uit kiezen.

Groetjes, Angel

Oh hoi Lililian,

Ik zag later dat jij het ook al schreef over de wiegendood......
Zal het toch een goed onderzoek geweest zijn....

Groetjes, Angel

Bovendien kunnen de spenen met ring niet in de sterilisator.

Bibi heeft nu ook brede flessenspenen. Misschien dat die ook in de Avent flessen passen?
Bij mijn vorige zwangerschap ben ik er wel achter gekomen dat je gewoon verschillende soorten/merken flessenspenen moet uitproberen. Het ligt helemaal aan je kind of die bijvoorbeeld makkelijker drinkt uit een dental speen of een kersenspeen.

Succes!

Terug
Bovenaan