sperma vraag

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag, weet iemand misschien hoe het zit met de kwaliteit van sperma, is er een bepaalde tijd die je aan moet houden of kan het geen kwaad als je gaat vrijen met zaad dat bv al
4-5 dagen "oud" is dus dat je man/vriend die dagen geen zaadlozing heeft gehad en dat je dus na die 4-5 dagen gaat vrijen.

Is de kwaliteit dan ook goed genoeg of is het beter om zaad te gebruiken dat zeg maar niet zo lang in het lichaam heeft gezeten? Het lichaam maakt natuurlijk wel elke keer nieuwe zaadcellen aan maar waar blijven deze "oude" zaadjes en hoe weet je dat je niet gaat vrijen met te oude sperma?

Weet niet of het een rare vraag is maar ik was er wel mee bezig dus stel ik mijn vraag toch maar aan jullie omdat ik weet dat ik hier alles kan vragen, ja toch!

Hoop dat ik een antwoord krijg.

Alvast bedankt,

Groetjes Merel
 
de beste kwaliteit is om de dag zaadlozing, maar ook 4/5 dagen is ok, en goed van kwaliteit.
vrienden van mij gingen voor ivf, en hij mocht voor de dag van het brengen van het zaad 4-7 dagen niet een zaadlozing hebben gehad.
 
Het maakt niet uit of je vriend de laatste dagen een zaadlozing heeft gehad. De zaadcellen worden namelijk al een paar maanden van te voren gemaakt en blijven heel goed door de temperatuur.
 
Ik heb juist wel eens gehoord dat het goed is om lang geen zaadlozing te hebben gehad omdat er dan de meeste vruchtabre zaadje in een lozing zitten.

Ik zou namelijk rond de datum van mijn ei- srpong het liefst iedere dag klussen, maar ben bang dat het "goede" zaad op is als het nodig is.

Weet iemand of dat waar is?
 
Hoi Merel,

Omdat ik zelf ook dolgraag een kind wil krijgen, heb ik me er een beetje in verdiept en ik heb eerlijk gezegd hele andere dingen gelezen. Ik heb gelezen dat je in de vruchtbare week het beste om de dag kunt klussen (niet minder, omdat er anders teveel oude en dode cellen in het sperma zitten) en dan rond de eisprong elke dag.
Succes ermee!
Groetjes van Cynthia
 
ik heb gehoord dat het voor de kwaliteit van het zaad goed is na vier of vijf dagen. als je een onregelmatige cycles hebt raden ze je aan om om de dag te vrijen niet elke dag want dan zijn de meest vruchtbare zaadjes weg.
zo hoor je dus van alles maar wat nou precies waar is.
groetjes tijger

een ding is zeker je kan vanavond met een gerust hart aan de gang.
 
Terug
Bovenaan