Spetter spatter spater

Hoi allemaal,

zijn er nog meer kindjes die problemen hebben met het badje? Steeds vaker als Max uit bad komt is ie zo overstuur, zo zielig, zo huilt hij anders echt nooit. Hij lijkt het in bad wel lekker te vinden, dan ligt ie lekker te genieten en te glimlachen. Maar als ie eruit komt is het gillen na een paar minuten.
Ik weet niet hoe het komt, te koud bij t aankleden? te veel prikkels? wil die liever in bad blijven? te veel gepluk aan zn lijf?

Ik heb al verschillende dingen geprobeerd, zo snel mogelijk aankleden/ meteen in een voorverwarmde handdoek wikkelen en even tegen me aanhouden/ sochtends, smiddags, savonds, het maakt allemaal niks uit.
Herkent iemand dit? Enig idee waar dit aan kan liggen, en vooral: tips tips tips?
Ik vind het zo naar om te zien als ie zo ongelukkig is :(

Euh, doen ze dat niet allemaal dan? Rare reactie wellicht. Matilda is ons derde kindje en net zoals haar zusjes toentertijd kan ze een hoop stennis schoppen na haar badje. Niet altijd, maar meestal wel. Ik dacht dat het kwam door honger en/of vermoeidheid. Of dat ze het zo lekker in bad vinden dat ze er niet uit willen. Ofwel, ik heb geen idee en dacht eigenlijk dat het er een beetje bijhoorde. Ik lees graag mee, want als ik heel eerlijk ben, raak ik vaak wat overstuur door Matilda's gegil. Het gevolg is dat ik vaak vergeet haar haartjes te kammen na het badje. Ik wil haar alleen maar zo snel mogelijk in de kleren en aan de borst hebben, dan is alles namelijk weer ok. Ook zou badderen veel leuker zijn zonder dat grote verdriet. Het is voor mij een reden om haar minder vaak in bad te doen en het bij een washandje te laten. Ook al trek ik daarbij al haar kleertjes uit, net zoals bij het badderen, Matilda blijft over het algemeen veel rustiger. Raar hè?

mijn oudste dochter deed dat ook dan was het gillen geblazen als ik het lef had om haar uit het badje te halen mijn zoon vondt het badje helemaal niks ging huilen als hij er in moet me jongste dochter vindt het allemaal best huilt ook niet als ik haar er uit haal blijft rustig liggen ik denk gewoon dat je kleine het veel te lekker vindt in het badje en er niet uit wil

Ik moet zeggen dat ik bij beide kindjes geen last er van heb. Ik heb iets boven de commode hangen en daar kijkt hij heel intensief naar. Heb altijd wel een speentje in de aanslag liggen. Maar eigenlijk nooit nodig. Ik geef wel als hij erg hongerig rond badtijd, eerst een halve fles en na het badje deel 2. Maar echt gillen of huilen hebben ze hier nooit gedaan. Dus ik kan je niet echt helpen.

Wij hebben een tweede aankleedkussen wat we in de badkamer plaatsen. We doen dan handdoeken in de wastafel en leggen daar het aankleedkussen bovenop. Dan laten we het badje vollopen in de badkamer met de deur dicht dat het lekker warm is in de badkamer. Als Brycen dan klaar is met badderen, drogen we hem af in de badkamer en kleden we hem of daar aan of nemen hem mee naar zijn kamer. Dan hoeft hij niet nat mee naar zijn kamer en is het temperatuurverschil niet zo groot. Was de tip van onze kraamzorg.

thanks voor de reacties moedertjes! ik zal wel gewoon een beetje door blijven proberen. vanmorgen ging het overigens best goed. Dolle pret in bad en daarna een heel klein beetje gejengeld bij het afdrogen en aankleden, maar een beetje zingen doet ook al heel wat... ;)

Onze Niels gaat ook standaard huilen na zn badje. Zijn speentje biedt dan troost en verder zing ik liedjes. Bij hem helpt dat goed.

Hier geen last van.
Maar kan het niet zo zijn dat jullie kindjes het fijn vinden in het warme water wat op jullie vruchtwater lijkt.
Geborgen gevoel misschien??

Terug
Bovenaan