spetteren met eten

Hallo,

Mijn dochter van net 1 (30-12) spettert zo vreselijk met haar eten.
Toen ze net begon met bijvoeding was het allemaal leuk en schattig maar nu wordt een beetje vervelend.
Ik moet zelf zowat met een slabber om gaan zitten want wat ze ook eet, na een paar happen komt er weer een regen van spetters.
Ik heb geen idee hoe dit komt...misschien tandjes?
Herkend iemand dit?

Gr. Mirella
 
Ja, zit me ook af te vragen hoe ze dit doet. Mijn dochtertje heeft dit nooit gedaan. Ja, als ik haar een lepel geef met eten dan vraag ik om een klieder boel.
 
Ik heb er geen ervaring mee moet ik je eerlijk zeggen. Zou ze het een leuk spelletje vinden? Ze is natuurlijk volop aan het ontdekken en ook eten hoort hier bij. Nou zou ik zo'n klein knoeiertje in eerste instantie wel aandoenlijk vinden maar op den duur is het niet meer leuk .... begrijpelijk. Mischien weet een andere moeder raadt. Succes!
 
Kirsten deed dat ook in het begin, toen had ze net ontdekt dat ze geluiden kon maken met haar lippen op elkaar en dan blazen. Maar ze doet dat nog heel en af en toe en niet met het eten.

Is het voor haar geen praten?? Dat ze niet 'door heeft' dat ze eten in haar mond heeft. Of heb je het idee dat ze expres doet?
 
Ik heb het idee dat ze het doet om aandacht te krijgen. Als ik even "niet oplet" en ze heeft haar mond "leeg" begint ze.
Het is inderdaad als ze klein zijn erg aandoenlijk maar met een jaar wordt dat minder hoor ;-)
 
mijn dochter doet dat ook soms. Ik zeg dan altijd: nee, nee, dat is bah. Bij de volgende hap zeg ik direct al: goed opeten, met een beetje een vermanende toon in mn stem. Als ze het dan nog blijft doen, waarschuw ik haar dat als ze het nog een keer doet, dat we klaar zijn met eten, en het belangrijkste is dat ik haar bord ook daadwerkelijk weg zet als ze niet luistert.

Na een minuut of twee mag ze weer mee eten. Per maaltijd krijgt ze maar 1 'herkansing'. Dit doe ik al zo vanaf zo'n 6 maanden oud, en ze snapt het al vanaf zo'n 9 maanden oud. Moet ik er wel bij zeggen dat ze erg (te?) bijdehand is.....Nu is ze 15mnd en het spetteren gebeurt eigenlijk alleen nog maar als ze erg moe is.

Als ze zelf eet, mag ze van mij spetteren en gooien wat ze wil......
 
Terug
Bovenaan