Spieren in kont niet kunnen ontspannen?

Hallo
Ben 13 weken geleden bevallen. Kan mijn kont niet ontspannen. Klinkt weird. Maar kan hem wel extra aanspannen maar dan totaal ontspannen niet. Als ik aan het aanrecht sta zijn mijn billen dan ook samengeknepen. Krijg het niet lekker relaxed. Na mijn vorige zwamgerschap ook, is nooit weggegaan. Nu weer erger. Loop al bij bekkenfysio maar die weet niet hoe ik het kan ontspannen alles wat ze me zegt lukt niet. Oefeningen helpen niet. Iemand tips of herkenning?

Weet niet of het nou echt aan te bevelen is, maar een spierverslapper gebruiken wellicht? (Kan huisarts voorschrijven, maar weet niet of dat ook in zo'n situatie gedaan wordt.)
Weet je zeker dat het om spierspanning gaat, en niet 1 of andere vernauwing?
Ben ooit behandeld voor vaginsme, maar antibiotica kuur deed meer... (Die toevallig voor iets heel anders werd voorgeschreven.)

Ik zal je het hele verhaal besparen maar heb ook ooit bekkenfysio gehad, omdat ik mn anus niet meer kon ontspannen en niet meer kon plassen.
Toen hebben ze een soort aparaatje ingebracht die werd aangesloten op een monitor, die kon de spanning meten. En dan moest ik dmv aanspannen en loslaten een balletje op die monitor een parcours laten volgen (oke als ik dit zo lees lijkt t giga verzonnen allemaal). Daardoor kreeg ik weer controle over mn bekkenbodemspieren.
Wellicht eens naar vragen bij je fysio?

Terug
Bovenaan