Spierpijn (?) bovenbenen/bil

Ik weet niet zo goed hoe ik het moet omschrijven, maar sinds een week (ben nu ruim 9 weken zwanger), heb ik echt behoorlijk last van mijn linkerbil/achterkant bovenbeen. Het is een soort spierpijn, vooral aanwezig als ik loop/beweeg. Soms zorgt een pijnscheut er ook voor dat ik even kort krachtverlies heb in mijn hele been en er bijna doorheen zak. Inmiddels begint mijn andere kant ook gezellig mee te doen (al is het daar wel wat minder nog).

Herkennen jullie dit en wat zou dit kunnen zijn? Het is dus bijna alleen maar aanwezig bij beweging…
 
Dat klinkt als zwangerschaps ischias. Misschien even met de verloskundige overleggen en bekkenfysio starten. 
 
Thanks voor je reactie! Dat kwam ik ook tegen inderdaad, maar het begint bij mij niet in mijn rug maar echt lager (dus echt pas in mijn bil). Maakt dat uit denk je?
 
Heb het ook gehad, wel wat later in de zwangerschap, maar ben er voor naar de fysio geweest. Was een spier die beklemd zat. Na een aantal behandelingen ging het al een stuk beter. En aangezien jij nog wel ff moet, kun je er beter nu wat aan laten doen voordat het nog erger wordt.
 
Ik had dit ook! Loop nu ook bij een bekken fysio, maar het komt waarschijnlijk toch vanuit mijn rug (ondanks dat ik daar ook geen last van heb) zoals je leest kan het verschillende dingen zijn :) maar de fysio weet er sowieso raad mee.
 
Oh, dat herken ik ook nog van mijn beide zwangerschappen. Met de eerste heel weinig last van gehad maar bij de tweede vanaf een week of 28. Het begon met zo af en toe en werd steeds erger. Het is een zenuw die bekneld zit door het extra gewicht wat je moet dragen. Ik heb echt met tijden heel moeilijk durven en kunnen lopen omdat die pijn onvoorspelbaar was en er dan zo erg in schoot dat ik bang was dat ik zou vallen. Het heeft nog weken geduurd. Van de fysio kreeg ik als tip om de plek met een tennisbal te masseren. Dit hielp alleen niet echt maar goed ik deed dit ook niet consequent 3 keer op een dag. 
Van de een op andere dag was ik er in eens van af. Heel vreemd. Want vaak raak je deze klachten pas kwijt na de bevalling geloof ik. Dit was ergens toen ik een week of 35 was denk ik. Daarna geen enkele keer last meer van gehad. 
En oja. Het hielp bij mij wel echt om ontspannen te lopen. Ik was namelijk heel erg geneigd om geforceerd te lopen maar dat maakte het alleen maar erger.
 
Ik had precies hetzelfde. Eerst werd er gedacht dat het mijn bekken was. Uiteindelijk bleek het kijn bilspier te zijn. De fysio heeft dit wat los gemasseerd en vanuit de zwangerschapsgym kreeg ik de tip om op een tennisbal te gaan zitten met de bal onder de pijnlijke plek. Sindsdien werd het minder en heb ik er geen last meer van gehad.
 
Terug
Bovenaan