Spierpijn buikspieren

Hoi allemaal !
Ik ben bijna 12 wk zwanger, en nu heb ik sinds vandaag wat spierpijn in m'n buik. Net of je veel getild hebt enzo of ik-weet-niet-hoeveel-situps gedaan hebt :)) Niet vervelend, niet pijnlijk, maar het is een apart gevoel, samen met een opgeblazen gevoel (logisch, m'n buikje gaat langzamerhand ietwat groeien). Kan ook van de zenuwen komen (vanavond gaan we aan goeie vrienden van ons vertellen dat we zwanger zijn, maar zij hebben flinke vruchtbaarheidsproblemen...). Verder ben ik 2 dagen thuis gebleven van mijn werk (heb al 8 weken erge last van misselijkheid etc.), dus ik was helemaal uitgeteld en heb rust genomen.

Goed, ik maak mij geen zorgen overigens, maar ik had helemaal niet gedacht dat je evt. van een zwangerschap wat 'spierpijn' in je buikspieren kon krijgen, is dat omdat die baarmoeder nu overal tegenaan gaat duwen??
 
Hoi L.
Ik herken het gevoel waar jij het over hebt. Toen ik zo ver was als jij, nu 33 weken, had ik hetzelfde gevoel. Het ligt iets dieper in de buik en is niet tastbaar en het begrip "spierpijn" dekt het meeste de lading. Je mag binnenkort naar de verloskunidge en daar zal ik gewoon melden dat je dit gevoel hebt. Veel plezier met je zwangerschap!
 
Sylvia,bedankt voor je reactie, ja ik wilde het sowieso aan de VK melden inderdaad.

Anoniem:
bandenpijn zit toch juist meer richting je liezen? Want het gevoel 'bandenpijn' kan ik het beste omschrijven als 'lichte ongipijn in je liezen'.
Herkenbaar ?
 
Het is bandenpijn. Ik heb er ontzettend veel last van. Meestal zit dat meer aan de zijkanten maar ook in het midden van de buik. Ik voel het altijd goed als ik me s-nachts omdraai in bed. Het voelt als spierpijn maar is echt bandenpijn.
groetjes Yamila
 
Terug
Bovenaan