Spierpijn in billen en bovenbenen in bed

Hoi meiden,

Ik ben benieuwd of jullie dit herkennen; Ik ben nu bijna 37 weken zwanger en word regelmatig wakker van spierpijn/krampachtige pijn in mijn billen en bovenbenen. Deze spierpijn gaat ook moeilijk weg door ze te bewegen en daardoor val ik moeilijk weer in slaap. Het is in ieder geval niet te verhelpen door een kussen tussen mijn knieen in te leggen. Sterker nog, ik slaap tegenwoordig weer zonder kussen, omdat ik het gevoel had dat ik het hierdoor nóg eerder kreeg.

Wie herkent dit en heeft tips?

Ja, heel herkenbaar. Ik heb het vooral bij mijn eerste veel gehaddat ik snachts mijn vriend wakker maakte mij te masseren als ik kramp had. Heel vervelend maarweinig aan te doen.
Ik geloof als je iets onder jevoeten legt dat ze een beetje hoger liggen het moet helpen (hielp mij overigens niets hoor) en een kussentje tussen je knieen met slapen.
Succes meid, nog ff doorbijten!

Heel toevallig heb ik afgelopen nacht de hele nacht wakker gelegen van verschrikkelijke pijn vanaf mn heupen/billen tot mn enkels.
Het leek een beetje op de pijn die je in je been kan hebben van vermoeidheid. Ik wist er echt geen raad mee, tot ik uiteindelijk om half 7 in bad gegaan ben, en toen werd het een stuk minder, heb daarna nog een half uurtje kunnen slapen, toen werd mn dochter wakker.
Ik vraag me ook af wat je er tegen kunt doen.
Ik ga dit echt geen 8 weken meer volhouden.

Ik kan alleen nog op mn zij slapen met een kussen tussen mn knieen, maar hierdoor gaan mn heupen erg zeer doen.

Groetjes, Ris 32,3 weken

Terug
Bovenaan