spierpijn...voelt als reuma..

hallo

ik ben bijna 32 weken zwanger
en heb dit al 2 keer meegemaakt
dat als ik de stofzuiger heb gebruikt,
al is het maar voor 10 min
dan krijg ik savonds en snachts zoveel pijn in mn
armen, vingers en polsen

is dit normaal??
ik slaap er de hele nacht niet van..
de vorige keer is het de dag erna wel over gegaan..
maar nu heb ik het nog erger..
het voelt als spierpijn,maar meren malen erger..
in je vingers voelt het aan als reuma..


kan dit zijn omdat ik de laatste paar weken wat vocht vasthoud??
ook bij de handen en enkels..

of kan dit een andere reden hebben?
iemand enig idee of ervaring mee?

het is echt ellendig..en pijnlijk!!
 
Ik heb hier geen ervaring mee.
Ik houdt nog niet echt vocht vast, en ik weet ook niet de pijn van reuma te beschrijven.
Ik zou zeggen: ff langs de huisarts of verloskundige.
Succes!
Groetjes MMdJ
 
Zal vocht kunnen zijn die drukt op spieren, pezen en botten. Je handen omhoog houden en je voeten omhoog leggen, geeft dat verlichting?

En als je er veel last van hebt, het er gewoon met je verloskundige over hebben!!!
 
thanx ...vocht..
denk ook zeker dat dit het wel is..
want nu na een halve dag word het alweer wat minder..
maar 17de naar de vk
en dan vraag ik het gewoon ff

en laat vanaf nu mn man wel stofzuigen...hahahhaaa
 
hey,

ik heb reuma, en houdt vocht vast.

van een collega die ook sportmasseur is heb ik het volgende geleerd. In je zwangerchap is het niet ongebruikelijk om vocht vast te houden. door het vocht houdt je ook meer afval stoffen vast. deze afvalstoffen erzuren je spieren, waardoor je grotere kans hebt op o.a kramp, slapende lichaamsdelen, en tintelingen.
wat de reuma betreft; geen idee of jij hier buiten de zwangerschap last van hebt. Over het algemeen is het zo dat juist tijdens de zwangerschap de klachten verminderen of zelfs verdwijnen. Ik heb vrouwen gesproken die hun hele leven wel zwanger willen zijn, omdat ze gewoon nergens last van hebben. Helaas vorm ik zelf een uitzondering op deze regel :(
Draag losse kleding, omdat door het vocht je lichaam kan opzetten, en dan gaat kleding knellen, wat de doorbloeding niet ten goede komt.

hopelijk is het van voorbij gaande aard. En goed je man aanmoedingen tijdens het stofzuigen. dan blijft ie het na de zwangerschap misschien nog wel doen, hahaha

smooty
 
Terug
Bovenaan