Spijt van IUI

Omdat ik een onregelmatige cyclus heb en het zaad van mijn man niet bewegelijk genoeg is werd ons IUI aangeboden. Ik wou dat ik er nooit aan begonnen was. Eerst ziek geweest van de clomid daarna nog een pregnylspuit gehad waar ik me niet lekker op voelde en nu, drie weken later willen ze me niet verder helpen. De afspraak was dat ik deze week mijn urine mocht laten testen maar toen ik daar vanmorgen over belde werd me verteld dat ik eind volgende week pas een bloedtest krijg. Ik zit nu dus geen twee weken te wachten zoals dat normaal is na een eisprong maar ik zit 4½ weken te wachten. Ik heb geen zwangerschapsklachten en zie dit als een verloren tijd. Mijn menstruatie is net zoals het altijd al was veel te laat dus ben ik voor niks ziek geweest van die rottige hormoon pillen. Als ze mij dit van te voren hadden verteld was ik er niet aan begonnen. Zijn er meer meiden die zo`n negatieve ervaring hebben? Ik zit er gewoon eventjes helemaal doorheen.

Heey Meid,

Wat vervelend dat je zo rot voelt na de iui behandeling en dat je nu zolang moet wachten...

ik heb zelf 6 iui"s gehad en de laatse drie met stimulatie... en ik voelde me der niet lekker van en was heel erg snel op me teentjes getrapt..maar echt ziek ben ik er niet van geweest...

ik hoop voor jou als jullie nog verder met iui gaan dat je je niet meer zo ziek voelt...!!!

XXXX Brenie

Hoi PC74

Wat naar voor je. Zelf slik ik nu 11 maanden clomid en heb daar gelukkig geen last van. Maar mijn dosis is ook 50. Slik jij misschien meer? Ik herinner me dat ik een aantal jaar terug ook hormoontabletten kreeg maar dan 100 en zelfs 150. daar ging ik wel van over de rooien.
De pregnylspuit blijft rot. 3 dagen een beurse plek.
Maar als het zaad van je man zo weinig beweeglijk is, dan is dit toch een beetje de toekomt vrees ik.
Hoelang zijn jullie bezig?

Liefs Esther

Ik ken het gevoel,
De bijwerkingen van de medicatie viel bij mij wel mee, maar uiteindelijke wachten en teleurstellingen keer op keer vond ik ook echt zwaar!
Maar het is een methode waar toch wel mensen zwanger bij worden en het is goedkoper dan IFV/ICSI.
Ik heb uiteindelijk na 4 IUI rust genomen van een half jaar en besloten niet meer IUI te willen. We mochten na een half jaar rust door voor IVF, wat voor mij een hele andere ervaring werd met een positief resultaat. De 1e IVF was wel een teleurstelling geworden maar de 2e met positief resultaat, nu 39 weken zwanger!.

Heel veel succes
Gr Han

Hey!

Ik heb fostimon en pregnyl gespoten en niet zo heel erg last van bijwerking. Wel een beetje, hoor, heel snel moe, weinig kunnen hebben en dat soort dingen. En van de pregnyl idd een blauwe plek van een paar dagen.
Wj hebben na 3 iui een evaluatiegesprek met onze arts gehad. Zij liet de keuze voor iui of ivf helemaal aan ons. Wij hebben er voor gekozen door te gaan met ivf, wij hadden geen vertrouwen meer in iui. Helaas kreeg mijn vriend hoge koorts en moeten we nu wachten tot eind augustus...

Succes!

Liefs Daisy

Ik vond de iui ook niet echt een pretje ik slikte al 5 jaar lang hormonen omdat ik zelf geen eisprong kon maken en de dosis werd iedere keer maar omhoog gegooid..je word gewoon een compleet ander mens ik was normaal gesproken een vredelievend mens maar toen ik iedere keer met die hormonen bezig was begon ik een onuitstaanbaar kreng te worden elk woordje was te veel tegen me en ik zat tegen de muur aan mensen om me heen hebben veel geslikt van me..
Ook de teleurstellingen en het wachten was een hel..de laatste iui hebben ze me 50 minuten laten wachten met het zaad en toen was voor mij de maat vol en heb ik gevraagd om me door te laten verwijzen voor ivf..wat overigens niet hoefde inmiddels 41 weken zwanger van ons eerste kindje..gewoon spontaan terwijl het zaad niet goed zou zijn..
Het klinkt heel makkelijk aan mijn kant maar zet het van je af eventjes en blijf gewoon zo oefenen en misschien als je gedachten heel ergens anders zijn raak je misschien wel ineens spontaan zwanger, je weet maar nooit....
Succes samen en praat er ook vooral samen over het is niet niks wat er allemaal gebeurt...

Terug
Bovenaan