spinazie, sla, postelein.....

Hallo allemaal

Weet iemand of er bezwaar is tegen veel bladgroenten eten? Ik heb een mega moestuin en het is nu spinazie-tijd! En sla, en postelein! Ik kan het elke dag wel eten, heerlijk! Maar er was toch iets met nitraat en nitriet en zo? Kun je het onbeperkt eten als je zwanger bent?

Groetjes
Jeanette
15 wk

Hoi Jeanette, je kunt gewoon blijven genieten van al dat lekkers uit je moestuin hoor.
Wel goed wassen maar dat spreekt voor zich. Spinazie is heel gezond. Ze zeggen dat je dat niet voor de 2e keer mag opwarmen maar ik doe dat wel als het moet. En het schijnt toch niet slecht te zijn. Heerlijk hoor, je eigen groenten.

liefs Suus

Hoi,

Ik ben nu 8 weken zwanger en ik eet nu heel veel spinazie. Lust niet zo veel groenten meer en ik probeer toch zo veel mogelijk vitamines binnen te krijgen. Eet het dus op allerlei manieren, bij aardappelen, in een ovenschotel of een omelet. Ik heb in ieder geval nergens gelezen dat je het niet te veel mag eten. Dus ik zou zeggen, geniet er van!!

Hoi,
Heerlijk toch dat verse spul uit eigen tuin? Kan er ook echt van genieten.
Maar je mag het zoveel hebben als je wilt hoor.
Een baby van onder de 1 jr mag maar 1x in de week die groenten hebben.
Idd ivm nitriet en nitraat. Maar nu mag het nog gewoon dus geniet er lekker van..
Maar opwarmen van spinazie zou ik persoonlijk echt niet doen.
Liefs Melanie

hoi hoi,

op school (koksopleiding) hebben we het volgende geleerd over groente die nitraat bevat

"Nitraat is niet schadelijk, maar wordt omgezet in nitriet als men het samen eet met vis en opnieuw opwarmt. Nitriet is niet gezond voor je...

ik durf niet te zeggen in hoeverre dit inmiddels weer een bakerspraatje is geworden (net als spruiten die kanker genezen en komkommers waar je juist kanker van kan krijgen en dat magnetron eten  1 minuut moet 'ontstralen'   en Bastognekoeken ook kankerverhogend zijn vanwege de trans-vetten etc etc.)

ik denk dat goed gewassen en verse onbespoten groente alleen maar goed is voor je!!
ze vinden iedere maand wel weer een nieuw product wat 'slecht' is voor je!

enneh.... een bastognekoek zal je levensduur echt niet verkorten hoor!!
xxx snoopy

Hoi,
Niet alleen in Bastognekoeken zitten transvetten!
Transvetten zijn geharde vetten, door deze vetten worden koeken krokant. Plantaardige olieen zijn van nature vloeibaar en moeten chemisch worden bewerkt om ze te harden. Zo worden het dus transvetten.
Transvetten vormen een gevaar voor de gezondheid omdat ze zich hechten aan de binnenkant van de bloedvaten. Dus voor mensen die last hebben van een verhoogde bloeddruk, een hoog cholesterool is het wel belangrijk om hierop te letten!
Groetjes,
Wolkje

Terug
Bovenaan