spinazie vraag

<p>hey iedereen</p><p>ik heb vanmiddag ovenschotel gemaakt voor vanavond ( werk met avondschiften)  met spinazie in (verse). nu ben ik er net achtergekomen dat ik zwanger ben , nu vraag ik mij af of dat het kwaad kan om die vanavond vanuit de ijskast de oven in de zetten ? ik hoor veel over spinazie dat het ook fabeltjes zijn maar toch .. </p><p>grtjs</p>

Jawel hoor geen probleem:

Kan ik spinazie opnieuw opwarmen?

Ja, dat is veilig. Het is wel belangrijk dat je restjes spinazie na de eerste bereiding snel laat afkoelen en in de koelkast bewaart, bij 4 °C. Zo krijgen bacteriën die nitriet produceren, minder kans om te groeien. Bewaar restjes niet langer dan 2 dagen in de koelkast.

https://mobiel.voedingscentrum.nl/nl/service/vraag-en-antwoord/gezonde-voeding-en-voedingsstoffen/mag-ik-spinazie-opnieuw-opwarmen.aspx

Hi, 
ik heb een vraagje maar dat gaat niet over je bericht sorry maar ik kom er niet uit!
hoe plaats ik een nieuwe topic ? Ik heb heel de site (via app op telefoon) afgezocht maar kan het niet vinden...
hoop dat iemand me kan helpen!
gefeliciteerd met je zwangerschap !
gr

@billiemar, als je het forum opent via de app, krijg je een overzicht van alle topics, als je klikt op meer topics van een onderwerp en je scrolt dan naar benenden kan je een nieuw topic openen.
succes!

Even een dingetje: zwangere vrouwen en jonge kinderen mogen nooit spinazie eten die je voor de tweede keer opwarmt. Er komen dan bepaalde stoffen vrij. Geldt alleen voor spinazie. Dit zei mijn vk.

Terug
Bovenaan