spiraal en buikpijn

hoi,

Ik heb 2,5 week geleden een mirenaspiraal laten plaatsen. het inbrengen viel me erg mee, maar sinds die tijd heb ik buikpijn en ik verlies nog steeds wat bloed. Ik ben daarna op vakantie gegaan en al die tijd heb ik een kramperig gevoel in mijn baarmoeder gehad en wat rugpijn. Samen met het bloedverlies begin ik me nu toch wel wat zorgen te maken. De huisarts had gezegd dat ik even wat last kon hebben die dag, maar ik herinner me niet dat ze zei dat het zo lang kon duren.
Ik krijg al visioenen van baamoederontsteking en onvruchtbaarheid enz....
Iemand ervaring?

groetjes Elke

Hoi,

Ik heb zelf dus geen binnenvering  maar van anderen die ik ken die het wel hebben, kan het de 1e 3 maanden tot een 1/2 jaar zo blijven.
En volgens hun is dat ook door de gyn. verteld dat dat 'normaal' is.
Of je moet nog even geduld hebben, of je laat hem eruit halen...

Groetjes Debby mv B'Elanna

Nog een keer....
En ff een 'vies' praatje sorry....
Zolang je afscheiding niet stinkt, moet je je niet te veel zorgen maken ivm ontstekingen oid... dat gaat namelijk stinken.

hihi binnenvering... het is meer een vishaak eigenlijk om te zien.
Ik heb net eens op internet zitten neuzen maar daar word ik toch niet zo vrolijk van.
Ik had er echt goed over nagedacht van te voren. Maar nu mijn lichaam er zo op reageert denk ik; het is toch eigenlijk ook raar, een vreemd voorwerp in je lichaam aanbrengen en mijn lichaam protesteert daarop, dat lijkt me niet gezond.
Misschien bel ik maandag de huisarst wel. Dan aan mij of ik het nog even aankijk of niet...om echt te weten of hij goed zit moet je een echo laten maken en dan heb ik weer een verwijzing van de huisarst nodig en dus weer min 2x op de tafel, boehoe..
groeten Elke

hoi,

ik heb ook een mirena gehad, maar heb ook 1,5 jaar buikpijn gehad, volgens de gyn. kwam dat vrij weinig voor, maar goed, dus wel bij mij  ze hebben heel lang volgehouden dat het niet van de spiraal kon komen maar toen hij was verwijderd, verdwenen de klachten als sneeuw voor de zon, ik geloof wel dat de buikpijn de 1e paar mnd. kan komen door het moeten "wennen"van de baarmoeder. het is toch een vreemd voorwerp dat ze plaatsen.

groetjes susanne

Hee Elke,

Hoe was de vakantie?

Hahaha, ja, het is een hele charmante bedoening. Ik weet nog dat ik dat ding op ging halen bij de apotheek en de dame met een doos kwam aanzetten waar een modale vishengel in past... Toen moest ik wel even slikken.

Maar over die buikpijn, dat is echt heel normaal, ik heb het gehad (wel een paar maanden!!), vriendinnen van mij die eerder de mirena spiraal hadden hebben het ook een hele tijd gehad. Het zijn inderdaad een soort 'afstoot' verschijnselen, maar niets om je zorgen over te maken. Wel een beetje raar dat je gyn dat niet wat uitgebreider heeft besproken, ik heb echt een heel 'intake' gesprek gehad met mijn huisarts.

Groetjes en sterkte, KT

ps, ik bloede ook wel een hele tijd. Stond net op het punt om 'm er uit te laten halen toen het allemaal overging. Daarna nooit meer last gehad.

he hallo,

Lastig he, die buik. Ik heb er ook echt wel weken last van gehad hoor. Durf je niet te zeggen hoe lang precies, maar ik werd er ook gek van! Het leek wel afsof ik ongesteld moest worden, zoiets.
Nu heb ik hem een maand of 4. Ik  vind het echt  heerlijk! Geen pijn meer, ook niet als ik ongsteld moet worden. Bij mij hebben ze het wel vermeld, dat de buikpijn wel 2 maanden kon duren.

Succes...
gr Anita  

hoi,

Ik ben echt heel erg blij met jullie reacties!
Als je het boekje lest dan staat daar in dat buik en rugklachten regelmatig voorkomen de eerste maanden maar meestal spoedig verdwijnen. Dat vind ik een heel rare zin: veel voorkomen de eerste maanden maar spoedig verdwijnt ???
De huisarts heeft me eigenlijk niks over de nadelen verteld. Dat was wel een beetje mijn eigen schuld. Ik heb zelf de afspraak gemaakt, mijn man is arts en ik ben dierenasrt en we hadden samen veel medische artikelen gelezen over mirena. Toen ik dus de afs[raak maakte wist de arts dat we beide een medische achtergrond hadden en zelf al besloten hadden tot een mirena, dus dacht ze warschijnlijk dat we alles al wisten, maar medische artikelen zijn toch anders dan persoonlijke ervaringen blijkt nu en daar heb ik me een beetje op verkeken. Als de buikpijn snel overgaat vind ik het prima, maar als het lang zo blijft heb ik er geen goed gevoel bij. Het lijkt me zo onnatuurlijk als mijn baarmoeder blijft proberen dat ding er uit te krijgen.
Natuurlijk is het goed onderzocht en meestal veilig, maar toch..
Ik had ook al op www.anticonceptie.nl gelezen, dat veel vrouwen de mirena na verloop van tijd laten verwijderen en dat dat dan meestal is omdat ze niet van de bijwerkingen op de hoogte waren van te voren of dat ze dat onderschat hadden.

groeten Elke

Terug
Bovenaan