spiraal en menstruatie blijft weg of toch zwanger (kleine kans) meiden ervaring????

A

Anoniem

Guest
Heeft iemand ervaring (of kennen jullie verhalen) van meiden die het mirena spiraal hebben(of gehad hebben) en niet meer menstrueren.

Ik heb normaal gesproken een cyclus van 28-29-30 of max 31 dagen. nu zit ik op dag 35 en nog niks. Ik vraag me af of dit komt omdat ik mirena heb (voor me eerste zwangerschap had ik deze ook en ik vloeide toch elke maand ietsjes) of zal het toch die ene % zijn en toch zwanger.
Heb wel wat dingetjes (erg snel zweten, onwijs moe, vergeet-achtig, reuk is onwijs goed) maar me borsten doen niet zeer. erg tegenstrijdig allemaal.

iemand ervaringen of idee!!!
alles is welkom!!!

groetjes quinta

Hoi Quinta

Ik ben 26 jaar en heb 24 juni mijn mirena spiraaltje laten verwijderen. Als ik het goed begrijp heb jij hem nog. Ik had toen een hele rare cyclus. In de eerste maanden toen ik het spiraaltje had vloeide ik ongeveer 5 dagen in de maand niet ipv wel. Elke x een klein beetje maar erg lastig. Huisarts zei dat dit normaal was en dat het lichaam ongeveer een half jaar aan het spiraaltje moet wennen. Sommige bekenden van mij vloeiden bijna niet meer of helemaal niet meer. Die dingetjes die jij opnoemt; snel zweten, moe, vergeetachtig etc. heb ik ook. Maar ben niet zwanger. Ik was eerst zelfs bang dat ik in de overgang was omdat die kwalen daar ook bij horen. Gelukkig was dat niet het geval.. Ik hoop natuurlijk dat je wel zwanger bent en hoop ook dat meer mensen hun ervaring hier opzetten. Suc6!!

Liefs Jo

Hoe lang heb je het spiraaltje trouwens al en heb je gecontroleerd of ie goed zit?

XxX

Hey,

Ik heb de mirena ook gehad en was na 3á4 maand helemaal niet meer ongesteld. Ik had wel de 'klachten' van menstruatie, pijnlijke opgezette borsten. Heb hem zo'n 3 jaar gehad en er eigenlijk nooit problemen mee gehad.
Als je het niet vertrouwd kun je natuurlijk altijd een test doen voor de zekerheid. Heb ik soms ook wel gedaan, puur voor de zekerheid.

Groetjes Bregtsje

ik heb hem nu een jaar. Ik ben niet zwanger want ik heb inmiddels getest.

Dinsdag moet ik naar de ha voor een uitstrijkje en dan laat ik hem verwijderen, omdat we nog een kinderwens hebben.

Bedankt voor jullie berichtjes, ik neem ook maar aan dat het komt door het spiraal dat ik niet menstrueer.

groetjes quinta

hoi.
ik heb ben het om de 3 weken en 3dgn.na mijn mirena ben ik het alleen in mindere maten geworden.ik gemaakte alleen een inleg kruisje.weg migraine.ik heb afgelopen donderdag mijn spiraal eruit laten halen,zaterdag werd ik gewoon weer ongesteld met migraine en kon me maatverband te voorschijn halen.weer ouderwets ongesteld.
gr marjan

Terug
Bovenaan