Spiraal en zwanger HELP !

<p>hallo allemaal, </p><p> </p><p>hier even kort mijn verhaal. <br /><br /></p><p>ik ben heb een dochtertje van 14 maanden en heb een mirena spiraal. Werd netjes elke maand ongesteld tot deze keer. Ik wist zeker dat ik zwanger was en na 6 testen had ik vanmorgen ‘ eindelijke ‘ een licht positieve test. <br /><br /></p><p>Ik wil echt niet stom overkomen maar het was natuurlijk totaal niet de bedoeling en ik heb mijn handen zo vol aan mijn lieve dondersteen dat ik echt niet weet hoe ik me hierbij moet voelen. Laat staan alle risico’s die het met zich mee brengt gezien de spiraal. <br /><br /></p><p>zijn hier mensen met ervaring? ? </p><p> </p><p>liefs ?</p>

Hooi, 
Afgelopen zomer zwanger geraakt door de spiraal heen. De kyleena. Bij mij bleek het helaas een buitenbaarmoederlijke zwangerschap die thank god met een sisser is afgelopen.. 
Een achternicht van mij is wel succesvol zwanger geweest door de spiraal heen van een tweeling zelfs. 
Ik zou wel snel contact opnemen met de verloskundige zodat ze goed in de gaten kunnen houden of je wel op de juiste plek zwanger bent. 
Succes! 

Ik ken ook een kindje die gezond is geboren ondanks dat de moeder een spiraal had. Ik weet niet of dat spiraal tijdens de zwangerschap verwijderd is of dat ze hem hebben laten zitten (kan volgens mij beide).

Verder logisch dat je schrikt. Je had het spiraal niet voor niks en was dus niet voorbereid op een zwangerschap. Geef het even de tijd om er aan te wennen, misschien zelfs een paar weken. Ik ben ook onverwachts zwanger geraakt en geniet pas sinds week 11 ongeveer, maar vind het nog steeds vaak spannend hoe alles zal lopen.

En wat vind je partner ervan? Of iemand anders die je wat lieve woorden kan geven dat het allemaal wel goed komt?

Verder denk ik dat je het gewoon aankunt! Straks houd je ook super veel van dit kindje en je andere kindje is dan al bijna 2. Dan komt denk ik gewoon je mama-power omhoog en had je dit kindje nooit willen missen.

Terug
Bovenaan