Spiraal en zwanger worden

<p>Hoi,</p><p>ik ben nieuw hier en zit met een vraagje...</p><p>ik heb +- 7 jaar een mirena spiraal gehad en heb deze 21/04/2020 laten verwijderen.</p><p>ik heb geheel deze periode gewoon op een regelmatige basis m’n maandstonden gehad.</p><p>zou dit kunnen wijzen op snel zwanger geraken? Want ik heb 29/04 ovulatie gehad (als ik juist zit) en denk vaak vanalles te voelen in m'n lichaam wat er normaal niet is maar ik kan mezelf ook voor de gek houden natuurlijk.</p><p>Dit is voor mij allemaal de eerste keer dus voel me wat onzeker</p><p>Lieve grtjs</p>

Het kan natuurlijk zijn dat je echt dingen voelt, maar de kans is ook echt groot dat je het je inbeeldt hoor... Niet om je te ontmoedigen! Maar zodra je bewust bezig bent met zwanger worden neemt je hoofd het gewoon over, en ga je allerlei dingen verzinnen omdat je zo graag wilt dat het waar is. Je bent je ineens bewust van alles dat in je lijf gebeurt, soms dingen die je normaal ook had maar nooit op hebt gelet... ;)
Mijn ervaring met zwanger worden is dat als je weet hoe je cyclus verloopt, en wanneer dus je ovulatie is, dat je dan redelijk snel zwanger KUNT raken. Ik slikte gewoon de pil, heb toen 1 cyclus aangekeken, de tweede cyclus ovulatietesten gebruikt, en was toen direct zwanger :)

Met de nadruk op kunt ik had altijd een regelmatige cyclus maar het duurde wel 2 jaar en 8 maanden om zwanger te raken. De meeste vrouwen met een regelmatige cyclus zijn wel binnen 6-12 maanden zwanger!

Ik ben me er idd van bewust door al wat dingen op te zoeken dat ik het me kan inbeelden en je lichaam je voor de gek kan houden ? ook dat ik nu dingen kan voelen door er op te letten waar ik anders geen rekening mee hield.
De dingen die ik voel, verschillen van de afgelopen paar dagen, af en toe wat misselijk maar niet overdreven lijkt me.
Heb een paar dagen wat last van een rommelende onderbuik en als ik goed geteld hebt zou rond deze dagen een "eventuele" innesteling zijn en ik had vandaag precies een steek in men rechter eierstok.
Ook werd ik vannacht rond 4.20u plots wakker door jeuk aan mijn vingers aan m'n rechterhand (heel raar) waar ik vervolgens een huilende paniekaanval van kreeg (wat ik nog nooit eerder had) en er m'n partner voor heb wakker gemaakt.
gevoelige borsten (wat bij de meeste de eerst clue is) heb ik tot nu toe nog niet
maar dus door deze kwaaltjes heb ik me ns gewaagt op een forum

Als je op 29 april een eisprong had dan zit je nu op 6dpo.. (net als ik overigens..) Op dit moment kun je in principe nog niks voelen. Wel kun je al kwaaltjes hebben door een verhoogd progesteron level. Dit heb je ook als de eicel niet bevrucht is.

Innesteling start maar bij 0,5% van de vrouwen op 6dpo.
Een site die er meer over uitlegt (wel in Engels) https://www.avawomen.com/avaworld/6-dpo-symptoms/.
Wachten is moeilijk. Maar je zult echt nog af moeten wachten.. Rond 11/12dpo heb je kans dat een zwangerschapstest positief uitvalt. Daarvoor heb je echt nog een grote kans op vals negatief. :(
Ik zit op het wachtbankje.. Dus voel met je mee :) 

Gewoon een test doen! Ik had ook gekke kwaaltjes en een chagrijnige partner, omdat ik 3 weken na verwijderen van spiraal dacht zwanger te zijn. Ik voelde vanalles en wist niet meer wat het was (verwijderen van spiraal zorgt ook voor nodige onrust). Eerste test, na 4 weken, was negatief. Toen op vakantie gegaan, waar ik me nog gekker voelde, bij terugkomst knal test. Het kan dus gewoon! 

Terug
Bovenaan