Spiraal laten verwijderen

Hallo,

Ik ben net nieuw op deze forum maar heb wel het e.e.a. gelezen van andere mensen. Mijn vriend en ik willen heel graag aan een kleine beginnen en heb vorige week vrijdag mijn mirena spiraal laten verwijderen maar sinds zaterdag (dag erna) heb ik bloedverlies dat nu nog aan de gang is.. is dit ongesteldheid of is dit een nabloeding van het verwijderen van de mirena. Graag wil ik dit weten omdat ik anders mijn vruchtbare dagen niet kan berekenen. kan iemand mij vertellen hoe dit werkt want is allemaal nieuw voor mij!

Heel fijn om in deze forum mijn verhaal kwijt te kunnen.
 
Hoi kriebels! 
Welkom! Wat leuk dat jullie aan kindjes willen gaan beginnen. Ik heb ook nog niet zo lang mijn spiraal laten verwijderen, hrb dit op 13 oktober laten doen. Ik had de eerste 2 a 3 dagen erna ook wat bloedverlies. Op 7 november heb ik toen mn eerste menstruatie weer gehad en ben vanaf die dag mn ovulatie gaan berekenen. Ik denk dat je er wel van uit kan gaan dat deze bloeding nog niet je menstruatie is, maar dit is natuurlijk bij iedereen anders.
 
 
Bedankt Laindey voor je reactie.
Ik moest vorige week ongesteld worden en volgens mij ben ik dat ook geweest maar het nadeel van een spiraal is dat je de ene keer wel bloedverlies hebt en dan weer niet dus weet nu helemaal niet meer hoe of wat. maar vorige week ongesteld geweest, vrijdag spiraal eruit laten halen en 's avonds seks gehad en zaterdag begon mijn bloedingen. waarschijnlijk door verwijderen van spiraal. maar zou ik dan nu weer ongesteld worden (omdat ik dat vorige week al was) of kan ik vanaf die datum gaan rekenen wanneer mijn vruchtbare dagen zijn?
 
Ik heb de huisarts gebeld en die gaf aan dat ik tijdens het verwijderen van spiraal al een beetje bloeden en ik dus al in mijn menstruatie zat. Ik ben dus nu vruchtbaar.. hoe snel waren jullie zwanger
 
Hallo Kriebels!
Ik heb op 5 januari mijn (mirena) spiraal weg laten halen. Op 8 januari werd ik ongesteld en ben gisteren weer ongesteld geworden. Dat zou betekenen dat ik een cyclus heb van 26 dagen. Wel fijn opzich om het te kunnen berekenen en nu gaan we het ook echt proberen! Ik vond het wel heel vreemd om weer zo'n heftige menstruatie te hebben na 5,5 jaar een spiraal gehad te hebben, wastafel het echt niet meer gewend ? nog niet zwanger dus, maar hopelijk is het snel raak :)
 
Hallo Kriebels!
Ik heb op 5 januari mijn (mirena) spiraal weg laten halen. Op 8 januari werd ik ongesteld en ben gisteren weer ongesteld geworden. Dat zou betekenen dat ik een cyclus heb van 26 dagen. Wel fijn opzich om het te kunnen berekenen en nu gaan we het ook echt proberen! Ik vond het wel heel vreemd om weer zo'n heftige menstruatie te hebben na 5,5 jaar een spiraal gehad te hebben, wastafel het echt niet meer gewend ? nog niet zwanger dus, maar hopelijk is het snel raak :)
 
Hoi hoi, 
Ik zit in hetzelfde schuitje; ik heb afgelopen vrijdag mijn spiraal laten verwijderen. Totaal geen last van bloedingen tot zaterdagavond.. toen werd ik enorm ongesteld en ben het nog steeds.
Ik vond dat erg snel dus heb het vandaag even bij de huisarts geverifieerd en zij zei dat het inderdaad al een menstruatie kan zijn. 
Ik werd met de spiraal niet ongesteld dus heb verder geen idee.. 
Hoe staat het er nu bij jullie voor?
 
Terug
Bovenaan