Spiraal plaatsen? andere anti-conceptie?

A

Anoniem

Guest
Hoi Meiden,
Even een vraag; heeft iemand van jullie een spiraal laten plaatsen? En geef je BV? Ik geef nog BV, Reef is bijna 6 maanden en ik ben aan het afbouwen, ik wil het nog wel 2x per dag blijven geven. Ik zou volgende week een spiraal laten plaatsen, maar ik durf ineens niet meer (stom he). Mijn lijf schreeuwt heel hard; NEEEE!!!!! Misschien door mijn keizersnede, nog even geen polonaise aan mijn lijf? Ik weet het niet.
Ik denk trouwens dat ik al een eiersprong heb gehad, maar ik ben niet ongestelt geworden ??? Dan moet ik misschien eerst maar even een zwangerschapstest doen (oeps , dom.....zo is Reef er ook gekomen )
Aan de andere kant zie ik de pil ook niet zitten nu, want het idee dat Reef de hormonen door de BV binnenkrijgt staat mij niet aan. Ik moet wel iets gaan doen, want mijn man is de rubbertjes goed zat (en dat is dus ook al een paar keer fout gegaan). Nuvaring enzo is geen optie, heb ik al geprobeerd, weigerd mijn lijf ook.....
Hoe doen jullie dat???
Groetjes Nanna

Hoihoi,

Als ik jou was, zou ik idd eerst even een zwangerschapstest doen. Wie weet.....
Ik heb zelf na de geboorte van Evy een spiraaltje laten plaatsen. Ik geef dan wel geen bv, maar vind het ideaal.
Ik heb geen last bij het inbrengen gehad.
Maar als ik jou verhaal zo lees, zou ik wel ergens voor kiezen. Er bestaat volgens mij ook een pil die je tijdens de bv kunt slikken.
Even overleggen met je h.a.

Succes ermee,
Groetjes Iris mv Evy 16-05-08

He nanna!

Oef, bij mij ook geen polonaise aan mijn lijf hoor, zou eerst een spiraaltje nemen, toen een nuvaring, maar bij mijn uitstrijkje brak het angstzweet me al uit............uiteindelijk ben ik nu aan de microgynon, al 6 weken na de bevalling. Een erg lichte pil, heb ook al 2 keer een zwangerschapstest gedaan, dacht echt dat ik weer zwanger was............maar nee. Dus de pil doet zijn werk wel............

Ik zou idd even met je huisarts overleggen, en je angsten enzo uitleggen........van die polonaise enzo........whahaha!
Anyway, ik zou ook eerst even een testje doen..........
Sterkte ermee,

Liefs Rimke

hoi nanna

Ik heb na 6 weken een spiraaltje laten plaatsen en heb ook een keizersnee gehad.
Ik heb dr helemaal geen last van gehad, ik was ook erg zenuwachtig maar het plaatsen was zo gepiept (de eerste x heb ik er erg veel last van gehad en nu helemaal niet).
Je voeld het wel een beetje hoor als hij geplaatst is maar het doet niet zeer, met bv en spiraaltje heb ik geen ervaring maar mijn gyn heeft gezegt dat dat absoluut geen kwaad kan. Mijn bv wilde niet opgang komen.(had niks met het spiraaltje te maken hoor)

Heb je nog vragen, dan stel je ze maar hoor!!!
Oja zal wel ff een testje doen, je weet maar nooit

groetjes quinta

Hallo,

Ik heb zelf een spiraal omdat ik zwanger ben geworden van julia ondanks de pil. De huisarts vondt het verstandig om een spiraal te laten plaatsen. Volgens mij kan het geen kwaad met de bv. Wel zou ook ik eerst een test doen. Als je het zeker wil weten of het kan (een spiraal en bv) kun je bij google mirena intoetsen en dan heb je nog meer info. Ik heb zelf weinig last van de spiraal, ook niet toen ik hem liet plaatsen. Let dus niet te veel op de nare verhalen over pijn en dergelijke. Heel veel succes bij het nemen van je beslissing en de test.

Groetjes

Hoi meiden,
Bedankt voor de reacties! Wel goed om te horen dat jullie weinig last hadden van de spiraal...... misschien toch doen? Ik ben niet kleinzerig ofzo...... Microgynion 30
(hoe schrijf je dat) heb ik jaren gehad, ik ga even kijken of die kan met BV. Ben er nog niet uit...... Eerst volgende week maar een testje halen idd.....
En met de pil, hoe weet je wanneer je moet beginnen? Normaal op de 1e dag van je menstruatie, maar die heb ik nog niet gehad. Helaas is mijn HA een ouwe  @@$@% die gelukkig bijna met pensioen gaat.... ;-)
Groetjes Nanna  

Ik ben ook enorm zoekend...

ik ben 4 jaar geleden gestopt met de pil omdat ik die volledig zat was, ik voelde me er raar door. Het was een verademing echt toen ik uiteindelijk eindelijk weer gewoon normaal voelde! Ik heb toen tijdelijk condooms gebruikt, maar dat is ook altijd zo'n geklooi. Dus uiteindelijk gekozen voor een natuurlijke anticonceptie via de persona, een apparaatje die je verteld doordat ie 8x per maand je urine checkt en zo je vruchtbare tijd voorspelen. En daar hebben wij 3 jaar gebruik van gemaakt. Prima, ging altijd goed en we hadden altijd in het gedachte dat mocht ik toch zwanger raken, geen probleem, want een kindje is welkom. Vorig jaar (tenminste november 2007) besloten we helemaal los te gaan en Raaf is het resultaat!

Maar nu wil ik echt nog even geen tweede... dus ben ik na na 4 maanden weer begonnen met de pil, maar wat een hel is dat! Ik begon op de eerste dag van mijn menstruatie, zoals dat hoort. Maar ik ben dus de gehele eerste maand al ongesteld... ik ben in het totaal 30 dagen ongesteld geweest. Ik ben weer helemaal klaar met die stomme pil. Dus ook informatie aangevraagd over het spiraal. Maar ik denk ook niet dat het mijn ding is. Ik wil gewoon even nog geen gedoe daar aan de onderkant en ik heb van verschillende spiraal-gebruikster zoveel nare verhalen gehoord. Dus wij zijn maar weer terug bij de condooms en misschien straks ook weer de persona. Maar dat is toch een stuk enger als je echt even niet zwanger wil raken.

Hallo Nanna,

Er wordt door (bijna) iedereen gezegd dat een spiraal het ideale voorbehoedsmiddel is. Lees je goed in, ook op internet. Ik heb er namelijk helemaal geen goede ervaringen mee. Ieder lichaam is anders en wie weet is het voor jou ook ideaal, maar ik wil je ook even vertellen wat er ook mis kan gaan met zo'n spiraal. Ik dacht dat ik een van de weinigen was, maar na wat googlen op internet ben ik erachter gekomen dat het toch best vaak voorkomt.  

Na de geboorte van mijn tweede kindje, wilden we eigenlijk (voorlopig) geen kinderen meer. Ik koos uiteindelijk voor de mirena. De huisarts heeft me voorgelicht en dat ze hem pas kon plaatsen 8 weken na de bevalling, want anders bestond er een nihile kans dat ze het spiraal bij het plaatsen door de baarmoederwand heen zou duwen. Ok, gewacht tot in ieder geval 8 wken na de bevalling en dat risico was er volgens haar niet meer. Het plaatsen deed erg veel pijn (later bleek waarom). Maar goed, de 6 wken daarop veel bloedverlies, maar dat bleek normaal te zijn. Ook had ze de draadjes niet goed afgeknipt, waardoor ik steeds een prik van onder had en ik niet normaal kon lopen. Toen goed afgeknipt. Op een avond kreeg ik zo'n ontzettende kramp dat het net leek alsof ik weer een kind ging krijgen, ik lag echt krom van de pijn. Op de echo in het ziekenhuis bleek dat het spiraaltje door mijn baarmoederwand was geduwd. Nou ja, gedeeltelijk. Zij daar aan de draadjes trekken om hem eruit te krijgen, deed ook erg veel pijn!! Toen braken de touwtjes. Ze zijn toen met een cameraatje van onder naar binnen gegaan en zagen toen dat hij vastgegroeid in mijn baarmoederwand zat en er stak 1 pootje in mijn buikholte uit. Hij is toen uiteindelijk operatief verwijderd. Na 2 maanden twijfelen heb ik toch weer de moed bij elkaar gekregen om een nog 1 keer het spiraal te proberen, maar onder voorwaarde dat de gyn het deed en er meteen een echo werd gemaakt om te kijken of hij goed zat. Het plaatsen verliep dit keer pijnloos en hij zat op de goede plaats. 8 maanden van onregelmatig bloedverlies, de ene keer hefig en lang en de andere keer heel lang niet en weinig bloed. Op een gegeven moment  voelde ik me heel erg raar. Ik had de griep gehad, dus ik gaf dat de schuld. De griep verdween, maar dat gevoel niet, ik vermoedde dat ik zwanger was. Na een test bleek dat ook!! Na een echo bleek dat het spiraal verdwenen was en de meest logische oorzaak is dat ik ondanks spiraal toch zwanger ben geworden en dat het door het spiraal een miskraam is geweest en dat het spiraal ook naar buiten is gekomen. Het was mij niet erg opgevallen, want ik had die maanden daarvoor wel vaker erg veel bloedverlies met best heftige krampen gehad. Dat was ook weer schrikken. Uiteindelijk heb ik er na 2 meiden nu een mooie zoon bij en daar ben ik erg blij mee, maar zoals je begrijpt, voor mij geen spiraal meer!!! Ik ben nu aan de pil en mijn man gaat zich laten steriliseren.

Succes ermee en ik hoop dat het je niet meteen afschrikt, maar dat je wel meeneemt dat er ook risico's zijn.

Groetjes Paula

Terug
Bovenaan