Spiraal verwijderen lukte niet

<p>Hoi allemaal,</p><p>Ik ben nieuw op het forum en ben even heel benieuwd of jullie deze ervaring ook hebben.</p><p>Mijn vriend en ik willen voor een eerste kindje gaan. Helemaal blij, enthousiast etc etc. Alles voorbereid. Vanochtend had ik de afspraak staan om mijn spiraaltje te laten verwijderen bij de huisarts.</p><p>Ja.. en daar zat ik dan. Kon de dokter de touwtjes nergens zien. Dus ik ben nu doorverwezen naar een Gyn en er is een wachttijd van meerdere weken.<br /><br />Echt, ik ben zo verdrietig en teleurgesteld. We keken er zo naar uit.<br /><br />Heeft iemand van jullie dit ook meegemaakt? Dat het spiraaltje niet te vinden was? Ik snap het niet. Zelf kan ik de touwtjes namelijk wel voelen, dus hij zit er toch echt. </p><p>Heel erg zuur dit. Zo naar uitgekeken en dan wordt het weer weken wachten.<br /><br />Liefs!</p>

Bij mij konden ze hem ook niet vinden. Uiteindelijk nog door een ander gekeken als laatste redmiddel en na wat friemelen toch gevonden. Ik ben overigens de eerste maand na het verwijderen niet ongesteld geworden. Natuurlijk jammer dat jullie nu niet direct kunnen beginnen, maar hou er dus rekening mee dat ook na het verwijderen je cyclus even op gang moet komen. Succes!

Dank voor je reactie. Ja, daar las ik inderdaad ook verschillende ervaringen over. De ene wordt snel weer ongesteld en bij de ander duurt het langer. Daar hou ik rekening mee.Ik hoop dat we toch nel aan de slag kunnen. Het is geen ramp, maar gewoon heel teleurstellend. Zo naar uitgekeken natuurlijk en dan blijkt de gyn pas over weken tijd te hebben. Hmm.. het is niet anders.

Dit was bij mij ook zo. 3 verschillende huisartsen geproberrd en een assistent. Lukte niet... dit omdat de touwtjes niet zichtbaar waren. Verwijzing gyn kon idd enkele weken duren ik ken je gevoel echt maar binnen een week kreeg ik een brief en week erna kon ik langskomen. Debgyn moest ook ff kijken echo was die goed te zien maar idd touwtjes te kort en naar binnen gedraaid. Gyn Gyn kon hem gelukkig gewoon verwijderen en binnen 20 min stond ik weer buiten 

Toevallig heb ik recent ook een topic hierover geopend... Ik weet dus hoe vervelend het is dat je er vanuit gaat dat je spiraal eruit gaat en dan blijkt het niet te lukken... Ik werd ook doorgestuurd naar de gyn. Kon gelukkig vrij snel terecht. Ook hier met een raggertje (pijnlijk) en tangetje geprobeerd maar bij mij helaas tevergeefs. Vorige week vrijdag dus afspraak op de poliklinische ok voor een hysterescopie. Ook pijnlijk maar uiteindelijk was dat tenminste snel gepiept en was hij eruit. Nu alleen op aanraden van de gyn een maand lang niet klussen i.v.m. herstel vd baarmoeder. Moet minimaal 1 cyclus afwachten .Ik hoop dat jouw gyn hem er zo uit heeft. Mocht het allemaal pijnlijk zijn en lang duren, zou ik me persoonlijk niet verder laten martelen die hysterescopie was tenminste zo klaar .Heel veel succes!

Hi! Ik zie dat deze topic inmiddels al van bijna 2 jaar geleden is, maar kwam hier na wat Googelen terecht.

Mijn vriend en ik willen het ook voor de eerste keer gaan proberen.
Ik had vanmorgen een afspraak bij de dokter om mijn spiraal te laten verwijderen, maar dit is helaas ook niet gelukt. Ben ook doorverwezen naar de gynaecoloog en kan pas over 3 weken terecht... I know, het is te overzien maar ik had me er ook zo op ingesteld!

Ik heb geen idee of jullie dit nog lezen, maar ben benieuwd hoe het inmiddels met jullie gaat en hoe jullie die periode hebben ervaren... X

hey Fsivgr Ik had hierboven toen ook gereageerd. Het is heel zuur ik heb toen flink zitten huilen want je stelt je ergens op in, maar helaas... het wachten tot de afspraak duurde lang maar toen di er eenmaal uit was konden we er echt voor gaan. na 2 rones raakte ik zwanger, dit werd helaas een mk. Ik raakte uiteindelijk Feb 2019 zwanger van me zoontje en die is inmiddels alweer 13 maanden. Na zo'n 3 maanden weer een spiraal genomen (geplaatst door me vlk) en die weer verwijderd in november omdat we voor een 2e wilde gaan (ben volledig verzekerd ervoor) Ik ben nu 5 weken in verwachting van ons 2e kindje :) en dit was eigenlijk in de eerste poging al raak (heb 2 cyclussen gehad maar bij de 1e werd me spiraal verwijderd in vruchtbare dagen)

@Feyre bedankt voor je snelle reactie! Wat leuk dat je inmiddels zwanger bent van je tweede kindje, gefeliciteerd!!!Ik hoop dat het ons gegund is, dat is natuurlijk ook altijd maar afwachten. Mijn menstruatie is sinds ik een spiraal heb (bijna 5 jaar) mega onregelmatig dus ik heb werkelijk geen idee wanneer mijn vruchtbare dagen zijn. Maar rustig afwachten, dat is het enige wat we op dit moment kunnen doen.Geniet van je zwangerschap! X

Terug
Bovenaan