Spiraal verwijderen

<p>Hoi dames. </p><p>Een vraag vanuit mijn kant.. gewoon omdat ik er heel weinig over kan vinden en toch wel erg benieuwd ben hoe het werkt!</p><p> </p><p>Afgelopen 8 jaad heb ik 2x een mirena spiraal gehad. Nu hebben wij deze afgelopen week late  verwijderen.. </p><p>Ik heb begrepen.. dat de mirena ervoor zorgt dat het eitje zich niet kan nestelen. Maar je hebt wel een eisprong.</p><p>Betekent dat dus dat het eitje wel bevrucht kan worden?  Maar je dus verder niet zwanger wordt omdat het zich niet kan nestelen? </p><p>Als dat zo is zou dat dus betekenen dat wanneer je het spiraal verwijderd je in theorie wel gelijk zwanger kan zijn.. als het eitje bevrucht is.</p><p>Niet dat we hiervan uitgaan maar ben heel benieuwd hoe het allemaal werkt! </p><p>Onze oudste is bijna 10 en de jongste is 8. Bij beide kids ben ik door de pil heen zwanger geworden dus nooit bewust bezig geweest met het zwanger worden. </p><p> </p><p>Ik hoop dat jullie mij hier iets verder mee kunnen helpen. </p>

Leuk dat jullie voor een 3e gaan. Spannende tijd! Met een mirena is de kans op bevruchting heel erg klein aangezien je cervix slijm ook heel taai wordt, hierdoor kunnen de spermacellen de eicel niet bereiken om deze te bevruchten.

Leuk dat jullie voor een 3e gaan. Spannende tijd! Met een mirena is de kans op bevruchting heel erg klein aangezien je cervix slijm ook heel taai wordt, hierdoor kunnen de spermacellen de eicel niet bereiken om deze te bevruchten.

Hallo :)
Ik heb in augustus mijn mirena laten verwijderen. Omdat ik nog een onderzoek had waarvoor een zwangerschap niet wenselijk was, heeft mijn huisarts me op het hart gedrukt iets anders te gebruiken! Want de mirena veranderd je cyclus niet. Je kunt dus meteen zwanger raken! Hopelijj heb je hier wat aan :)

Hoi! Ik heb ook een mirena gehad en deze een jaar geleden laten verwijderen, omdat ik geen hormonen meer in mijn lijf wilde. Op dit moment nog niet zwanger (zitten in ronde 7), maar ik had toen wel direct mijn cyclus terug. Na het verwijderen (rond cd 14) twee dagen een lichte bloeding gehad en precies twee weken daarna was mijn echte menstruatie weer terug. Ik weet niet of dat 'normaal' is, maar vond het wel prettig. Mijn lijf deed gelukkig direct wat het daarvoor ook deed zonder anticonceptie. 

Hoi hoi,
Yep, door de mirena is het slijm erg dun en kan het eitje dus niet innestelen. Maar je cyclus loopt gewoon door en je hebt inderdaad iedere maand een eisprong. Mijn mirena is eind januari verwijderd en 2 weken later was ik zwanger. Het is dus niet zoals met de pil sta je lichaam eerst weer moet gaan functioneren en ontpillen. Je cyclus heeft namelijk nooit stilgestaan. Het is dus ook inderdaad mogelijk om direct zwanger te raken in de eerste ronde. ❤️ Wij mochten van de gyn ook gewoon direct “beginnen”. Er was geen enkele reden om eerst even te wachten of iets dergelijks.

Dank jullie wel voor jullie lieve reacties!! 

Ik ben al een heel stuk wijzer! Dus eigenlijk kan het eitje elke maand bevrucht worden maar zich niet nestelen.. 
De vorige zwangerschappen zijn 3x door de pil heen gegaan. 2 gezonde kindjes.. maar omdat we er nu 'bewust' voor het zwanger worden gaan vroeg ik me het af hoe het werkte.. vind dat wel interessant!! 
Vrijdag en zaterdag dik slijm gehad.. verder voel ik nooit echt iets.. door mirena nauwelijks bloedverlies (al was het laatst heeeel erg). Dus geen idee hoe de cyclus is. Maandag spiraal laten verwijderen en nu een paar dagen echt zeurende pijn.. nu ging het verwijderen niet heel makkelijk dus denk dat het daarmee te maken heeft.. 
Hoop snel te weten hoe mijn cyclus is en we ervoor kunnen gaan! 

Terug
Bovenaan