Spiraal verwijderen

Hoi,

Woensdag ga ik naar de h.a. om mijn spiraal te laten verwijderen.

Hebben andere ervaring met het verwijderen van een spiraal? En hoelang heeft het geduurd voordat je zwanger werd?

Groetjes J.

Na het verwijderen van de spiraal kun je een paar weken flink wat bloedingen hebben. Soms zijn ze over en beginnen dan ineens weer. Ik had wel wat rare klachten na het verwijderen. Uitstralende buikpijn en rugpijn en zere borsten. Na dat de bloedingen (grote schoonmaak noem ik het) waren de klachten ook wel over. Je kunt in principe gelijk zwanger worden. Bij mij heeft het lang geduurd, maar dat had een heel andere oorzaak, dus niet te vergelijken. Ik heb 2 keer de mirena gehad.

Ik heb mn spiraal tijden mn menstruatie weg laten halen. (Ik was gewoon elke maand ongi) 3 dagen erna had ik de schoonmaak. Echt een week lang. Mn nod kwam ook gewoon 28 dagen na mn vorige ongi en de maand daarna (vorige week) bleek ik zwanger.

Ik 2 weken menstruatie gehad daarna, bij eerste gelijk zwanger, nu 7 weken zwanger van de tweede. Begin november spiraal eruit gehaald. Maar staar je niet blind hierop. Een vriendin van me is al veeeeeeeeeel langer bezig!!

Liefs

Ik heb 2x een spiraaltje gehad. Was tijdens het spiraaltje ook gewoon ongi. De eerste keer was ik in de 2e maand na verwijderen zwanger en nu heb ik hem eind dec. laten verwijderen en we zijn nog bezig. Volgens mij kan je gewoon meteen zwanger worden hoor. En ik heb op mijn gewone ongi na geen bloedingen of andere klachten gehad.

Succes!!
Liefs

Ik heb begin januari mijn spiraaltje laten verwijderen. En had begin februari een positieve test, ben nu dus 14 weken zwanger.
We waren erg verbaasd, maar natuurlijk superblij, dat het gelijk de eerste maand raak was.

hi,
het verschilt per persoon, of je nu snel zwanger bent.

de 1 word zelfs zwanger met spiraal!

het verwijderen ervan, is zo gebeurt, en ik voelde een lichte kramp, en weg..
ik ben wel lang ongesteld geweest erna, maar dat was ik ook tijdens het dragen van de spiraal.

als je ei springt dan kan die bevrucht worden!

succes ermee :)

15 maart mirena laten verwijderen , 17e gelijk mijn ongi weer en nu waarschijnlijk zwanger ...

Het later verwijderen viel mij 100% mee , het er in laten plaatsen vond ik erger .

Suc6 !!

Liefs

Terug
Bovenaan