Spiraaltje en toch zwanger???

Hallo hier een mama die sinds 3 maanden ongeveer een spiraaltje heeft. De laaste tijd voel ik me weer zo zwanger. Heb weer allerlei zwangerschapsklachten. Heb twee keer een test gedaan, deze geeft aan dat ik niet zwanger ben.

Ik ben bij de dokter geweest met mijn klachten en die zegt dat het onmogelijk is dat ik zwanger ben! Wel heb ik 5 buisjes bloed moeten geven, voor  eventuele ander dingen.

Zijn er dames die ondanks het spiraaltje zwanger zijn geworden?

Wanneer was je voor het laatst ongesteld?

Ik heb heel lang een (mirena) spiraaltje gehad die op zich heel goed beviel. Ik werd tot mijn vreugde niet meer ongesteld.

Totdat ik het gevoel kreeg zwanger te zijn en toen baalde ik heel erg dat ik geen idee had of ik wellicht overtijd was want ik werd immers niet ongesteld.  De test was bij mij negatief. Twee weken later werd ik gigantisch ongesteld (was ik al ruim een jaar niet meer geweest).

Uiteindelijk heb ik de spiraal laten verwijderen zodat ik in het vervolg beter wist wanneer mijn laatste menstruatie was geweest.

hoi hoi

ik heb ook 6 maanden lang een koperspiraal en tot nu toe ben ik gewoon netjes ongesteld geworden om de 4 weken om precies te zijn.
en ik hoop dat het ook zo blijft doorgaan.

groetjes kaltoum

Mijn  zus is ondanks de spiraal zwanger geworden en inmiddels is dat al een grote gezonde kerel van 19 :) Dus het kan wel....kan het komen dat je lichaam "verkeerd" reageert op de spiraal?

Wanneer contact opnemen?
Neem contact op als:

u niet zeker weet of het spiraaltje nog goed op zijn plaats zit;
u meer dan zeven dagen over tijd bent;
u last heeft van abnormale afscheiding, aanhoudende buikpijn en koorts.
Hoe werkt het spiraaltje?
Het koperspiraaltje helpt de bevruchting tegen te gaan en maakt het baarmoederslijmvlies ongeschikt voor de innesteling van een bevruchte eicel. Het koperspiraaltje is heel betrouwbaar, maar iets minder betrouwbaar dan de pil. De kans op zwangerschap is 0,8 tot 1 procent per jaar. Het koperspiraaltje is direct na plaatsing werkzaam, en kan tien jaar blijven zitten. Met het koperspiraaltje kunnen de menstruaties wat langer duren en met wat meer bloedverlies en krampen gepaard gaan.
Het hormoonspiraaltje maakt het baarmoederslijmvlies ongeschikt voor innesteling van een bevruchte eicel. Ook wordt het slijm van de baarmoedermond minder doorgankelijk voor zaadcellen. Het is zeer betrouwbaar, bijna net zo betrouwbaar als de pil. De kans op zwangerschap is 0,1 tot 0,2 procent per jaar. Als u het hormoonspiraaltje tijdens de menstruatie inbrengt, is het direct werkzaam. Plaatst u het voor of na de menstruatie, dan is het na zeven dagen werkzaam. Daarna kan het vijf jaar blijven zitten. Met het hormoonspiraaltje worden de menstruaties minder hevig en pijnlijk en duren ze minder lang. Soms blijven de menstruaties helemaal weg. Soms kan er ook tussen de menstruaties wat bloedverlies optreden. Na verwijdering van een spiraaltje kunt u snel weer zwanger worden.

Dus het hangt er ook nog maar vanaf wat voor soort spiraaltje je hebt...
Ik zou een verwijzing vragen naar een gynaecoloog :)

Succes ermee,

Groetjes vonneg

Terug
Bovenaan