Spiraaltje eruit, kan ik nu al zwanger worden?

<p> </p><p class="p2" style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 17px; line-height: normal; caret-color: #000000; color: #000000; -webkit-text-size-adjust: auto;"><span class="s2">Hi,</span></p><p class="p2" style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 17px; line-height: normal; caret-color: #000000; color: #000000; -webkit-text-size-adjust: auto;"><span class="s2">Hopelijk kunnen jullie me een beetje helpen want ik hoor allemaal verschillende verhalen....</span></p><p class="p2" style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 17px; line-height: normal; caret-color: #000000; color: #000000; -webkit-text-size-adjust: auto;"><span class="s2">Ik heb de afgelopen maandag seks gehad, dinsdag m’n mirenaspiraal laten verwijderen. En gisteren onbeschermde seks gehad... Nu bloed ik omdat m’n spiraaltje eruit is. Kan ik dan nu zwanger raken? Of duurt dat eventjes voordat je cyclus hersteld is?</span></p><p class="p2" style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 17px; line-height: normal; caret-color: #000000; color: #000000; -webkit-text-size-adjust: auto;"><span class="s2">M’n vraag is nu aan de mensen die een spiraaltje hebben gehad:</span></p><p class="p2" style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 17px; line-height: normal; caret-color: #000000; color: #000000; -webkit-text-size-adjust: auto;"><span class="s2">hoelang duurde het voordat je zwanger raakte na het verwijderen van je spiraal?</span></p><p class="p2" style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 17px; line-height: normal; caret-color: #000000; color: #000000; -webkit-text-size-adjust: auto;"><span class="s2">Dankjewel alvast!</span><span style="color: #333333; font-size: 16px;">groetjes Lola</span></p>

Laat eerst je cyclus eens op gang komen. Ik heb in oktober 2017 mijn spiraaltje laten verwijderen. In november 2017 kwam mijn cyclus weer op gang. Juni 2018 begonnen met proberen onze kinderwens in vervulling te laten gaan en juli 2018 een positieve test in handen

Je bent direct na het verwijderen van de spiraal weer vruchtbaar. Je kan dus wel gelijk zwanger worden. In de praktijk duurt het vaak wat langer.

In juni 2017 is mijn mirena spiraaltje uitgezakt en bleek ik in juli zwanger te zijn (spiraal bij de menstruatie in juni nog gevoeld, en in juli bleef de menstruatie uit, bleek dat spiraaltje spoorloos en ik zwanger) helaas wel buitenbaarmoederlijk. Vervolgens een nieuwe mirena laten plaatsen omdat we eigenlijk nog niet bezig waren toen, in juni 2018 laten verwijderen, in augustus weer een positieve test in handen, helaas een vroege miskraam geworden. Uiteindelijk heeft het tot juni 2019 geduurd voor ik zwanger was van mijn zoontje (maar er bleek ook meer aan de hand bij mij).

Maar bij mij ging het dus vrij vlot nadat mijn spiraal eruit was (ook al was dat 1x ongepland). Hoewel mijn cyclus zowel met als zonder spiraal onregelmatig was, heb ik ondanks mijn spiraaltje wel altijd een cyclus gehad. Misschien dat dat uitmaakt, je hoort ook wel eens dat de menstruatie dan helemaal uitblijft, misschien dat het dan langer duurt.

Je kan direct zwanger worden, maar je cyclus afwachten is handig om je eisprong te kunnen vinden. Maar ik weet als geen ander dat als je spiraal eruit is, je gewoon direct zwanger wilt worden haha.

Na het verwijderen van m’n spiraal werd ik na 2 weken ongesteld. Vanaf toen elke 28 dagen en ben ik na 3 maanden na het verwijderen van spiraal zwanger geworden.

Hopelijk lukt het je snel, maar houd er rekening mee dat het niet meteen lukt. Dat is heel normaal!

Terug
Bovenaan