spiraaltje pijnlijk? Nuvaring?

Hai,

Ik heb even een brutale vraag, ik hoop dat jullie mij tips kunnen geven. Mijn jongste zoontje is nu bijna 5 maanden oud, en ik ben weer begonnen met de pil, maar ik voel mij daar niet lekker bij. Weer allemaal hormonen in mijn lichaam, ik voel mij ook weer erg opgefokt (had ik voor de zwangerschap ook toen ik aan de pil was, en toen ik ermee stopte was dat over). Nu denk ik erover na om een (koper) spiraaltje te nemen, maar weten jullie ook of dat erg zeer doet? En heeft er iemand ervaring met de Nuvaring? Het gaat mij er puur om, om van dat opgefokte gevoel af te komen, dat is niet prettig!

Ik weet niet of we ooit nog een derde kindje willen (als dat ons gegund is), dus dat maakt het ook wat lastiger, haha! Anders wist ik wel hoe we het zouden moeten doen

Ik lees wel vaak mee op dit forum, maar schrijf niet  zo vaak wat, ondanks dat hoop ik dat  er toch iemand is die mij een tip kan geven. Alvast bedankt!

Groetjes
Ingrid

Hoi,

Ik heb na de bevalling van kevan een koperspiraaltje laten zetten.
Ik was namelijk nogal vergeetachig met de pil.
Maar het is mij totaal niet bevallen.
Hele erge menstruatieklachten, veel bloed  rugpijn etc.
En  altijd buikpijn, dus heb ik hem na een half jaar er al weer uit laten halen...geen prettig gevoel.
Met de nuvaring geen ervaring...

Succes!

groetjes kim
mama van kevan en delano

Hoi,
Ik heb met beide ervaring. Nuvaring heb ik een tijdje gebruikt nog voor dat ik uberhaubt zwanger wou worden, maar wel liever minder hormonen wou gebruiken. Op zich beviel de Nuvaring me goed hoor. Je voelt hem helemaal niet zitten, alleen tijdens sex wel. Dan haal je hem gewoon even eruit.
Je hoeft er verder ook niet elke dag aan te denken...is ook wel handig. En het hormoon percentage is aanzienlijk lager dan met de pil. Dus misschien wel een optie voor je.

Maar ik heb dus net +/- 9 weken na de bevalling een koper sipraaltje laten plaatsen. Ik was ook erg bang dat het heel pijnlijk zou zijn en dat ook de menstruatie erger zou worden.

A: Het plaatsen deed totaal geen pijn. Ja ok, het was natuurlijk niet echt relaxed om bij de huisarts met mijn benen wijd te liggen en het voelde niet fijn. Maar echt pijn deed het niet. Volgens de huisarts komt dat ook omdat je net bevallen bent en dus je baarmoeder nog wat soepeler is.

B: Ben ook al een keer ongesteld geweest en ik moet zeggen dat viel ook heel erg mee. Eerste twee dagen misschien iets heftiger vloeien dan normaal, maar ook niet veel meer buikpijn of zo.

Met andere woorden....ik ben dus wel heel tevreden. Ik hoef nu nergens aan te denken en als we aan een tweede beginnen dan hoef ik niet eerst weer een normale cyclus te krijgen (wat je met de pil hebt).

Het is voor iedereen anders, maar voor mij werkt het dus prima!

Mijn tweede is net 3mnd en heb met 8 weken spiraaltje laten zetten vond het heel even zeer doen maar het stelt niks voor.

was hiervoor ook altijd aan de pil maar ben twee keer zwanger geworden door de pil heen vindt dit een top uitvinding.

succes

hai,

Bedankt voor jullie reacties! Ik heb gisteren de Nuvaring gehaald, ben benieuwd of dit goed werkt voor mij. Zoniet, dan neem ik alsnog het spiraaltje. Maar ik probeer eerst de nuvaring (wel balen trouwens dat deze niet helemaal vergoed wordt door het ziekenfonds).

Groetjes
Ingrid

Terug
Bovenaan