Spiraaltje....toch zwanger?

A

Anoniem

Guest
Hallo lieve mensen,

Ik heb een zoontje van 2,5. Een geweldig mannetje!
Na zijn geboorte heb ik een mirena spiraaltje laten zetten, omdat ik nogal slordig
omging met het innemen van de pil. En omdat wij zoiezo een paar jaar tussen de 1ste en eventueel een 2de kindje in wilde laten zitten. Nu ben ik ruim 2 maanden geleden voor het laatst ongi geworden (bedacht ik mezelf )...en afgelopen week zat ik al te denken "wat moet ik toch vaak plassen, en ik heb echt weer van die schrans neigingen....ik dacht ik lijk wel zwanger..(dit had ik namelijk bij de eerste ook!)
De afgelopen 2 jaar ben ik met het spiraal gewoon iedere maand ongi geworden. Ik durf bijna geen test te halen...heeft iemand ervaringen met zwanger worden ookal heb je een spiraal?
Alvast bedankt voor jullie reacties....

Hallo,

ik had dus precies hetzelfde als jij hebt. Ik heb twee kinderen 1 van 1jaar en 1 word zaterdag 3 jaar. Ik had na de tweede ook de mirena spiraal laten plaatsen. Ik bleef daar heel onregelmatig ongesteld bij dan weer eens twee weken een beetje en dan weer 8 weken niets. 3 weken geleden zei ik tegen mijn man ik geloof dat ik zwanger ben want ik had dus ook precies de verschijnselen als bij de andere twee, pijnlijke borsten, moe, veel snoepen. ik had ook echt zoiets van ik hoef geen test te doen want ik weet het gewoon zeker. Na 2 weken sukkelen en maar nadenken en stressen heb ik dan toch vorige week maar een test gedaan, deze was negatief. Snap er niets van, heb echt het idee dat mijn lichaam mij op dit moment in de steek laat. Begrijp me niet verkeerd ik ben evengoed wel blij dat het niet zo is. Heb nu mijn handen zo ook wel vol. Maar ben er eigenlijk nog steeds niet echt gerust op. heb al een paar keer gedacht om toch nog een keer een test te doen.
Ben heel benieuwd hoe het bij jouw afloopt, laat je nog even wat horen als je wat meer weet. Trouwens bij mij werd verteld dat 80% van de vrouwen die de mirena spiraal hebben binnen een jaar niet of heel weinig meer menstrueren. Dus dat kan ook het geval zijn dat je niet meer menstrueert.
Succes en heel veel groetjes.

hoi hoi,

Ik hoor eigenlijk niet meer op dit forum maar kijk graag nog ff stiekem
Ik heb ook een mirena spiraal gehad en had ook alle verschijnselen van een zwangerschap ik werd ook niet meer ongi hoewel ik 'm nog maar een half jaar had.
ik ben ermee naar de dokter gegaan en mijn verhaal gedaan. hij zei dat de kans op een zwangerschap zo klein is met een spiraal dat ze er eigenlijk niet vanuit gaan dat het zo kan zijn. maar omdat ik er van overtuigd was liet hij me toch een thuistest doen. nou je raad het  vast al niet zwanger. ik ben terug gegaan en verteld dat de test negatief was. maar ik dacht de test zal wel negatief zijn door al die hormonen die dat ding afgeeft. het zat me echt niet lekker en heb 'm eruit laten halen want ik dacht ALS ik zwanger ben moet dat ding eruit. nou ik nog steeds overal last van. ik naar de gyn. bleek ik cystes te hebben.

Nu wil ik niet zeggen dat het bij jullie dat ook is maar ik dacht ik zet mijn ervaring er maar bij want je weet nooit.

op de site van mirena staat alle info trouwens die er is van het spiraal en er staat ook bij hoe klein die kans is om zwanger te raken.

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben

ik moet wel zeggen dat ik blij ben dat ik van dat ding af ben.

groetjes kleintje

Hey...

Nou heb toch maar een test gedaan....hij was gelukkig...(sorry voor de mensen die graag zwanger willen worden)..Negatief. Ik hou het maar wel ff goed in de gaten. Mocht
ik deze verschijnselen toch houden, ga ik echt volgende week naar de huisarts. Dan ben ik nog iets geruster, voordat ik strax met allerlei onstekingen zit, en daardoor mijn   kansen op een eventueel 2de kindje helemaal verpruts!
Groetjes Danie

Terug
Bovenaan