Spiraaltje verwijderen

Goedemiddag,

tijdens mijn aankomende menstruatie laat ik mijn spiraaltje (koper-spiraal) verwijderen. Het plaatsen was echt geen pretje, pijnlijk en zat pas na drie keer goed...
Iemand ervaring met het verwijderen??

Ben benieuwd....

Dan gaan we voor de tweede!

Hallo,

Ik heb geen ervaring met een spiraaltje.
Maar hoe oud is jullie 1e kindje???
Wij hebben een dochter van 15 maanden
en wij gaan eind deze maand stoppen met
de pil en eerst even me lichaam de rust geven.
En dan in januari beginen of het mag eerder raak
zijn.

Groetjes Belinda

Hallo Mama 1978!

Nou... dit wil je vast horen. Ik heb vorige week mijn koperspiraaltje laten verwijderen. Het inbrengen was bij mij ook echt geen pretje. Ik lag dan ook met trillende benen in de stoel. De dokter telde af van 3 naar 0 en 'trok' toen het spiraaltje eruit. Het is een beetje een weeig gevoel in je buik dat je op dat moment en direct daarna hebt... toen het er een minuutje uit was had ik nergens geen last meer van. Had van te voren wel 2 paracetamol ingenomen maar achteraf was dat niet eens nodig geweest.

Het is mij echt 1000% meegevallen. De pijn is echt niet te vergelijken met de pijn die je hebt tijdens het inbrengen. Bij mij deed bij het inbrengen het rechttrekken van de baarmoeder ontzettend veel pijn... en dat hoeft bij het eruithalen niet te gebeuren.

Ik hoop dat mijn berichtje je een beetje gerust heeft gesteld en dat het ook bij jou ontzettend mee valt. Laat maar even weten hoe het gegaan is.

Suc6!

Hoi,

bedankt voor jullie reacties.

Belinda, onze zoon is 9,5 maand. Hoop dat ik straks weer net zo snel zwanger ben! Was nl binnen 2 maanden zwanger!

Miepzzz, inderdaad een fijn verhaal! Ik hoop dat het bij mij ook meevalt. Nu nog even ongesteld worden......

Groetjes!