Spiraaltje verwijderen

Goedemiddag,

tijdens mijn aankomende menstruatie laat ik mijn spiraaltje (koper-spiraal) verwijderen. Het plaatsen was echt geen pretje, pijnlijk en zat pas na drie keer goed...
Iemand ervaring met het verwijderen??

Ben benieuwd....

Dan gaan we voor de tweede!

Hallo,

Ik heb geen ervaring met een spiraaltje.
Maar hoe oud is jullie 1e kindje???
Wij hebben een dochter van 15 maanden
en wij gaan eind deze maand stoppen met
de pil en eerst even me lichaam de rust geven.
En dan in januari beginen of het mag eerder raak
zijn.

Groetjes Belinda

Hallo Mama 1978!

Nou... dit wil je vast horen. Ik heb vorige week mijn koperspiraaltje laten verwijderen. Het inbrengen was bij mij ook echt geen pretje. Ik lag dan ook met trillende benen in de stoel. De dokter telde af van 3 naar 0 en 'trok' toen het spiraaltje eruit. Het is een beetje een weeig gevoel in je buik dat je op dat moment en direct daarna hebt... toen het er een minuutje uit was had ik nergens geen last meer van. Had van te voren wel 2 paracetamol ingenomen maar achteraf was dat niet eens nodig geweest.

Het is mij echt 1000% meegevallen. De pijn is echt niet te vergelijken met de pijn die je hebt tijdens het inbrengen. Bij mij deed bij het inbrengen het rechttrekken van de baarmoeder ontzettend veel pijn... en dat hoeft bij het eruithalen niet te gebeuren.

Ik hoop dat mijn berichtje je een beetje gerust heeft gesteld en dat het ook bij jou ontzettend mee valt. Laat maar even weten hoe het gegaan is.

Suc6!

Hoi,

bedankt voor jullie reacties.

Belinda, onze zoon is 9,5 maand. Hoop dat ik straks weer net zo snel zwanger ben! Was nl binnen 2 maanden zwanger!

Miepzzz, inderdaad een fijn verhaal! Ik hoop dat het bij mij ook meevalt. Nu nog even ongesteld worden......

Groetjes!

Ik heb afgelopen maandag m'n mirena laten verwijderen en dat zal ongeveer hetzelfde zijn als een koperspiraaltje (neem ik aan) en ook dat was een fluitje van een cent. Inderdaad een klein krampje in je buik en klaar, valt heeeeeeel erg mee. Maak je er niet te druk om.

ook ik heb mijn spiraaltje vorig jaar laten verwijderen, maar dat was prima te doen..
Alhoewel ik moet zeggen dat het plaatsen mij ook niet veel gedaan heeft!!!

Dus maak je niet druk, het is absoluut niet erg!

Liefs,

Suus

hallo!!

Ik heb net mijn koperspiraaltje laten verwijderen!! Ik was ook net als jij erg zenuwachtig!! Bleek helemaal niet nodig!! Eventjes heeeeeel kort een kramp, en hij was er al uit!! Echt!! Je hoeft je er geen zorgen over te maken!! Ik vond het een koekje!!

Succes!! En wordt maar snel zwanger!!!

Liefs......Sjors.......

Hey mama1978,

A.s. maandag laten wij de koperspiraal er ook uithalen dit omdat een tweede wondertje erg welkom zou zijn!
Onze 1e is nu 22 maanden en bij hem was ik na 4 maanden zwanger (na stoppen met de pil). na de bevalling is er de koperspiraal geplaatst en daar zijn we erg tevreden over geweest, tja overgeweest.... want hij gaat eruit!!! Bij het plaatsen heb ik er ook helemaal geen last van gehad en zie er ook niet tegenop om om te laten verwijderen, het is immers voor het goede doel. Ik zit alleen wel midden in de cyclus. Dus hopen dat we direct zwanger zijn.

Heeft iemand "ervaring" met het zwangerworden na het verwijderen van een koperspiraal?

In iedergeval suc6 en denk maar aan het goede doel!!!!

Groetjes mama30

Terug
Bovenaan