spiraaltje

A

Anoniem

Guest
hoi dames

wie van jullie heeft er ervaring met spiraaltjes?en hoe werkt dat verder?en kun je dat gewoon aan vragen bij ha ?Wil dat evt gaan doen na de volgende zwangersschap omdat ik dat gedoe met pil beu ben.bedankt alvast voor de reacties en allemaal succes met het zwanger worden.

groetjes wendy ronde 1 voor tweede kindje nod 22 maart

hoi

nou ik ben echt helemaal fan van de mirena. Het hormoonspiraaltje. Het zetten is   niet fijn maar. Ik heb 3 maanden wat onregelmatige bloedingen gehad en daarna helemaal niets meer!! Geen ongi!! Wat wil een vrouw nog meer.... heerlijk....

Mijn huisarts heeft de mirena gezet, maar ik geloof dat deze daar wel toe bevoegd moet zijn. Daarom moet je bij sommige huisartsen naar de gyneacoloog om een spiraaltje te laten plaatsen.

Over het plaatsen gaan heel wat wanverhalen de rondte.... Ik twijffelde erg omdat ik had gelezen van dagen pijn, weeen en andere dingen. Ik ben wel even van de wereld geweest ,maar dat was omdat ik te snel opstond ( tegen advies van de huisarts in) en heb 3 uurtjes flinke krampen gehad, maar dat was het. Ze zeggen dat als je al eens gebaard heb je dan veel minder last hebt.

liefs gridje

hallo,

Ik heb een jaar of 3 a 4 geleden ook een spiraaltje gehad.
Ik vond het inzetten erg pijnlijk en heb hem er eigenlijk binnen een jaar ook weer uit laten halen. Ik had maandelijks veel last van pijnlijke krampen. Dit kwam waarschijnlijk, omdat ik nog kind had gebaard, dan schijnt het volgens de huisarts veel pijnlijker te zijn.
Ik moet wel zeggen het was heerlijk om niet meer om hoeven te kijken naar de pil en ik was echt heel weinig ongi, dus als ik ooit een kind heb gebaard zal ik het zeker nogmaals uitproberen, ondanks de pijn die ik eerder heb gehad.

Groetjes Tamara

hoi hoi,
ik heb 5 jaar het mirena spiraaltje gehad en als ik niet zwanger zou willen worden zou ik er zo weer eentje in laten stoppen. Ik vond het echt een ideaal ding. Na het plaatsen van de mirena heb ik even wat last van krampen gehad, maar daarna verder nergens last van gehad. Niet meer ongesteld geweest, wel rond de werkelijke ongi periode af en toe wat raar buikje gehad, maar dat mag echt geen naam hebben. Ben er nu een jaar vanaf (ondertussen 2 mk's gehad) maar het ongesteld zijn vind ik echt niet fijn, dus ik zou zo weer zo'n ding nemen!
Groetjes,
Sandra

hoi

Wat een reacties al,nu heb ik nog een vraagje moet je dat spiraaltje zelf betalen zoja hoeveel kost dat dan ,of krijg je het van je ziekenfonds terug/vergoed?groetjes wendy

Ik heb zelf een Mirena gehad. Wat een drama zeg......Nadat het erin was gedaan bleef ik vloeien en vloeien....en vloeien. De maandverbandfabrikanten zijn nog nooit zo rijk geworden! Uiteindelijk heb ik hem na een aantal maanden eruit laten halen.
Voor mij never nooit niet meer een mirena of spiraaltje. Zodra ik ben bevallen ga ik weer aan de pil.
Maar kan me voorstellen dat andere vrouwen er veel baat bij hebben.
Helaas had ik dat geluk niet.

Suus

Terug
Bovenaan