Zo, dat was even balen zeg (sorry, ik moet even mijn gevoel kwijt en dat wil ik uiteraard niet bij mijn (schoon)familie doen omdat die niet weten van onz plannen). Eerst verteld de gyn dat het verwijderen van een spiraal minder pijn en moeite kost dan het inbrengen er van, een zucht en een kuch en dan is het gebeurd. Eenmaal in de stoel was al snel duidelijk dat dat helaas niet zo was, de draadjes waren niet zichtbaar (spiraal is waarschijnlijk wat dieper geschoven en neemt natuurlijk de draadjes mee). Hij heeft nog wel gezocht met een lang pincet of zoiets, maar hij kon ze niet ontdekken. Conclusie, ik moet 17 maart terug naar het ziekenhuis en dan zal onder verdoving van een ruggenprik (!!) ontdaan worden van mijn spiraal. Zo, das dus ff schrikken, behalve het feit dat je nu natuurlijk gewoon ook aan de slag wilt heb ik nu geen idee wat er op me af gaat komen. Het kost in ieder geval een dagje op de dagopname waarvan maar 20 minuten OK en men raadt aan de dag erna ook lekker in bed te blijven. Het duurt namelijk ff voordat de ruggeprik is uitgewerkt. Gister was ik er nog wel luchtig over, maar nu ben ik toch wel een beetje bang. Maar ach, het inbrengen ging ook in twee keer, de huisarts kreeg het niet voor elkaar en toen ben ik naar de GYN moeten gaan.
Als alles in twee keer gaat, zijn we alsnog in mei zwanger .....haha......maar daar gaan we natuurlijk niet van uit!
Ach ja, dan weet ik ook hoe een ruggeprik voelt nog voordat ik ga bevallen......hopende natuurlijk dat ook dat een keer gaat gebeuren.
Overigens, niet dat mensen hier te erg van schrikken. De spiraal inbrengen is geen lolletje en ook dit nu is niet iets waar ik echt zin in heb, maar ik heb er verdere hele goede ervaringen mee. Ik ben vier jaar niet of nauwelijks ongesteld geweest, dus het is het me wel waard......maar nu even niet. Dus, wij gaan pas beginnen in maart, helaas. Dus nu even drie weken zenuwen.....maar alles komt goed,daar ben ik van overtuigd!!
Bedankt voor het 'luisteren', ik moest er echt even vanaf!
Groetjes!