spiraaltje

Hallo!
Ik heb net een spiraaltje laten plaatsen ( mirena ), nu behoorlijk buikpijn maar verder ging het prima, niet heel pijnlijk ofzo.
Ik vraag me af of er meer mama's zijn die ervaring hebben met een spiraaltje, hoe bij jullie het menstruatie verloop gaat bijvoorbeeld?
Lees het graag, ga snel stoppen ivm huilend meisje.
Groetjes Danielle.

Hallo!!

Ik heb ook een spiraal aten plaatsten nu bijna 2 maanden geleden en heb er ook verder geen last van. het kan zijn dat je in het bedin ( dat had ik dus)   dat je elke dat een kleien beetje bloed verlies heb want je lijf moet echt wennen aan een spiraal!! ik weet verder nog niet hoe het zit met mijn menstruatie maar het gaat nu goed heb geen lichte bloedingen  meer.

waarom heb je voor de spiraal gekozen als ik  vragen mag?

ik wou niet  aan de pil omdat wij niet  te veel tijd tussen de 1ste en de 2de willen  hebben en  met de pil krijg je zoveel hormonen binnen en met de spiraal is dat zoveel minder..  dus heeft je lijf er veel minder last van om de goeie cyclus weer op te pakken..

groetjes Brigit

Hoi Brigit!
Ik heb voor een spiraaltje gekozen omdat ons gezin compleet is en we  een sterilisatie te ingrijpend vinden.We zijn nog jong en je weet nooit hoe alles loopt.
De pil wil ik niet meer en een spiraaltje leek mij het prettigste.
Mijn huisarts was hier toevallig ook voorstander van en de keuze was dus snel gemaakt.
Ben nu 3x ongesteld geweest sinds de bevalling en iedere keer kort maar heel heftig dus ik hoop dat het allemaal minder wordt en misschien uiteindelijk wel nooit meer ongesteld, vreemd maar lijkt me ook wel prettig.
Zo dat was het wel zo'n beetje.
groetjes Danielle.

ik heb heel erg zitten twijfelen tussen het spiraatje en de prikpil. Het is bij mij uiteindelijk de prikpil geworden. Het bevalt mij prima.

Sandra mv Nick en Tess

ik heb in oktober de spiraal laten plaatsen. eerst een paar weken bloedverlies (lees, zeker 8 weken) en nu al twee keer 'normaal'ongesteld. dat normaal duurt alleen veel langer (nu al twee weken). maar het is wel veel minder. desondanks ben ik wel redelijk tevreden.

hoi,
ik heb nu 4 mnd het mirena spiraal erin zitten, ik heb veel (2mnd lang) bloedingen gehad.
en nu heb ik de 2 de menstruatie tussen door nog wel kleine bloedingen gehad.
ik hoop ook dat het verdwijnt of in ieder geval minder wordt.
want het leek soms wel een slagveld!!!

ik heb geen last van de hormonen die er in zitten, en dat  heb ik wel  bij de pil gehad.

mijn huisarts vond dit ook een mooie oplossing.
want wij hebben ook genoeg kinderen, maar je weet nooit in de toekomst.
wij zijn nog te jong voor sterilisatie(28)
groetjes

Ik heb nu een maand of 3 een koper spiraaltje. Heb voor deze oplossing gekozen omdat wij zeker nog een kindje willen (alleen nog niet precies wanneer) en ik wil niet meer aan de hormonen.
Ben +/- 10 jaar aan de pil geweest en toen ik stopte duur het lang voor dat mijn hormoonhuishouding weer normaal was (kreeg een tijd lang ineens weer puistje enzo...niet relaxed).

Moet zeggen de spiraal bevalt goed. Ben al drie keer ongesteld geweest....niet veel meer dan normaal.
Wel iets meer last van PMS (rugpijn en zeurend gevoel in onder buik ....en sjachie...maar ja).

Dus ik ben er tevreden over...en ja...ik weet ook niet hoe lang we hem nog laten zitten. Sowieso totdat ons eerste kleintje 1 is (eind juli), maar waarschijnlijk nog wel iets langer.

hoi
Ik heb  3 weken geleden ook de mirena spiraal laten zetten,maar geen last van buikpijn en ook niet tijdens het zetten,wel vloei ik nog steeds,slijmerig(bah)
Maar volgens de dokter is dat nog normaal.Ik ben er tot nu toe tevreden over.
groetjes   samantha
mama van larissa (19-02-2002) lisanne (17-05-2003) en joey (15-08-2006)

Terug
Bovenaan