Spiraaltje ?!

Dag Dames ..!

Wie heeft er ervarig met de mirena spiraal ?!
Ik heb voor maandag een afsrpaak bij de huisarts voor een spiraaltje
Maar zie er erg tegen op voor het inbrengen
wie heeft hier ervaring mee ?!
Ik ben afgelopen maandag boij de dokter geweest voor mn buik..
Heb een beste opdonder gehad van de bevalling waardoor mn dikke darm niet op zn plek ligt  De dokter noemde dit een verkromming of zoiets .! Hier heb ik een kuur voor waardoor t weer soepel word in mn lichaam en dat de darm door de spoeling weer goed gaat liggen..( die pijn is iet te houden )
Maar nu zie ik ect heel erg op tegen de pijn
Wie heeft hier ervaring mee ??

Hallo,
Tussen mijn eerste kind (5 jaar) en de tweede (3 weken oud) heb ik een mirena gehad.
Mij beviel het prima. Het inbrengen na een bevalling is minder pijnlijk dan als je nog geen kind hebt gekregen. 6 weken na de bevalling plaatsen is handig omdat de baarmoedermond nog wat openstaat. Ik heb er weinig van gevoeld even een soort gevoel van een prikje als hij de baarmoeder ingaat maar verder geen last. Daarna nog wat gevloeid en toen jaren niet meer gemenstrueerd, ik vond het ideaal.
Succes ermee

Groetjes knof

Hallo,
ik heb twee jaar terug een mirena gehad. Het plaatsen is goed te doen, ik kreeg van de huisarts van tevoren twee tabletten diclofenac mee (een half uur van te voren innemen), maar die kun je zelf ook zo bij de drogist halen. Het enige dat ik vervelend vond was het plaatsen van een soort tangetje dat de baarmoeder vasthoudt, de mirena zelf heb ik eigenlijk niet gevoeld. Na die tijd heb ik nog wel wat bloedverlies gehad.

succes!
groet van Else

Hoi hoi,

ik had er vier jaar geleden een en toen die gezet werd deed het niet zo veel pijn, maar na twee en een half jaar heb ik hem laten verwijderen omdat ik hem voelde tijdens het vrijen (niet goed gezet). Ik heb toen maar geen nieuwe laten zetten. Over een jaar zouden we toch beginnen aan kinderen. Dus ik ging nog maar even aan de pil. Dat was in februari vorig jaar, afgelopen januari ben ik bevallen. Bij mij was het spiraaltje dus duidelijk betrouwbaarder dan de pil. (Ik ben twee keer zwanger geworden ondanks de pil, de eerste keer was een mk.) Ik heb geen pijnstilling gekregen/gebruikt vooraf of achteraf.

Succes bij het zetten en ik stond in een kwartiertje weer buiten, dat hoop ik voor jou ook!

Groetjes Ilona

Terug
Bovenaan