Spiraaltje

Heej dames,

Wie o wie heeft er ervaring met het spiraaltje? Wij willen in principe geen kinderen meer, maar voor we kiezen voor een definitieve oplossing (sterilisatie) willen we toch nog even een paar jaar wachten.
Aan de pil mag ik niet (dus ook geen spiraaltje met hormonen), aangezien ik een afwijking aan mijn lever heb. En condooms vind ik altijd zo'n gedoe!

Een spiraaltje lijkt me zo eng.... Heeft iemand er ervaring mee?

Groetjes Petra

Hoi Petra,
Ik heb al twee keer mirena (spiraaltje) gehad en vond het ideaal! Het inbrengen vond ik niet prettig, maar dat schijnt na een bevalling veel beter te zijn. Verder is de werking niet gelijk aan een koperspiraaltje...zo had ik helemaal geen menstruatie meer (heerlijk!) maar dat zul jij niet hebben. Ik voelde er nooit ook maar iets van, blijft 5 jaar zitten, echt ideaal!
Succes

hai, het zou zo mijn berichtje kunnen zijn....

Ik laat as woensdag een spiraaltje zetten, wel de mirena, die jij dus zo te lezen niet mag.

Ons gezin is ook wel compleet, maar sterilisatie vinden we nog een stap te ver (toch nog lichte twijfel)

Ik zie wel op tegen het inbrengen.. Ik ben zon typje dat bij het schieten van gaatjes in oren al flauwvalt. Dus zal nu ook wel weer dizzy worden. Maar ik heb er veel voor over om niet het geklooi met die condooms te hebben.

Anders maak je toch een afspraak met de huisarts over de voorbehoedsmiddelen....

HOi, Ik was hier zomaar even maan het meelezen. Ben mama van 2 kinderen en heb na de tweede ook een mirena spiraaltje laten zetten. Mijn ha adviseerde om een half uurtje van te voren een brufen of 2 paracetamols te nemen. Ik heb dus 1 brufen genomen en moet eerlijk zeggen, heb er niks van gemerkt! Weet niet hoe jullie met de cyclys zitten maar ik was eigenlijk tegen het einde van mijn menstuatie aan en dan staat de baarmoedermond wat open waardoor je ook bijna niks voelt.En idd als je al kinderen hebt gekregen voel je er ook weiniger van.

Heel veel succes maar het zal waarschijnlijk allemaal reuze meeevallen.

Groetjes Pally

Een spiraaltje zetten is echt een fluitje van een cent en als je al meerdere kids hebt gehad wordt het alleen maar makkelijker!
Ik heb ook een Mirena gehad, maar ik had echt hele nare bijwerkingen en heb er nadat hij eruit gehaald is ook nog een half jaar last van gehad voordat alles weg was. Zal alle ellende hier niet neerzetten, maar als je benieuwd ben tik het eens in op google en je weet meer dan genoeg...
Er zijn gelukkig veel meer positieve verhalen, dus lekker proberen zou ik zeggen!!!

Ik lees even mee, woon op het maart forum.
Ja ik heb ook de Mirena, maar die is voor jou dus niet geschikt, wat die geeft een heel klein beetje hormoon af.
Dan is de optie koperspiraal.
Toen ik voor mijn zwangerschap een spiraal kreeg dat het echt heel erg pijn.
Dus ik was erg zenuwachtig toen ik um 3 weken geleden weer kreeg. Lag er helemaal klaar voor...................en voelde er vervolgens niks van.
Als je bevallen bent, en je baarmoeder flink uitgerekt is geweest dan gaat het veel makkelijker dan als je nog nooit zwanger bent geweest.
Succes!

Ik laat volgende week ook weer het Mirena spiraaltje plaatsen. Waarschijnlijk maar voor een jaartje...:) Ik heb deze al 2x eerder gehad.
Het plaatsen deed bij mij ook beide keren pijn, maar nu ik bovenstaande reacties lees hoef ik daar niet meer zo bang voor te zijn geloof ik!

Het Mirena spiraal geeft wel hormonen af, maar ene heel klein beetje. Het gaat namelijk direct de baarmoeder in en niet via je bloedbaan. Ik denk niet dat het dan voor jou een probleem is daar het niet bij je lever komt. Maar ik ben geen arts he.

Voordeel bij Mirena: geen menstruatie meer! Klein nadeel: klein beentje hormonen.
Voordeel bij koperspiraal: geen hormonen
Grote nadeel: menstruatie wordt veel heftiger.

Ik zou echt met je arts bespreken of je voor Mirena in aanmerking komt. Ik ken alleen een hele hoop positieve verhalen.

Succes!

Terug
Bovenaan