Ik ben 1.5 jaar terug bevallen met een geplande keizersnede ivm stuitligging. 3 jaar terug heb ik een gewone bevalling gehad.
Ik vond het herstel na de keizersnede ook erg zwaar. Na 7 dagen kon ik weer een beetje rechtop staan. De baby heeft de eerste 3 maanden in de wieg naast mijn man gelegen zodat hij de nachten grotendeels op zich nam. Ik kon amper mn bed uit in de nacht, dat kostte veel moeite en pijn. En ik had mn rust erg hard nodig.
Ik ben totaal niet kleinzerig maar het herstel viel mij ook erg tegen. Nu had ik ook nog een dreumes in huis, pfoe dat was zwaar! Ik ben zo blij dat dat achter de rug is allemaal..
Ik merkte na een week of 4 dat het écht wel beter ging, maar die 6 weken herstel heb ik echt nodig gehad. En tot 9/10 maanden daarna heb ik de wond nog vaak voelen trekken, zeker in de winter.
Nu we 1.5 jaar verder zijn, voel ik er niks meer van en het litteken is een bijna onzichtbaar streepje geworden.
Geef het echt de tijd. Met een spoed keizersnede zal het herstel nóg wat zwaarder zijn dan het voor mij destijds was, en ik vond het al enorm pittig.
10000x liever heb ik weer een normale bevalling, mocht er ooit een 3e komen. Helaas beslist de natuur soms anders
Veel sterkte en geef echt werk uit handen. Laat je partner de nachten zoveel mogelijk doen, gelukkig deed mijn man dat destijds met liefde omdat hij zag dat ik echt pijn had en heel moe was.