spoelen?!

A

Anoniem

Guest
Graag zo ik wat info willen over het spoelen van je vagina. Ik zou graag dit eens willen doen, maar weet ook dat het vaak wordt afgeraden omdat je dan het erger maakt. Omdat uit vroegere z.h. onderzoeken bleek dat mijn man en ik beide gezond zijn.Ik heb alleen nog nooit een samenleveningstest gehad. Nu ik na anderhalf jaar nog niet zwanger  ben ( ben al wel mama) denk ik weleens dat de zaadjes er gewoon niet door komen!

Wie weet welk merk ( mag dus niet zaaddodend zijn!), waar kan je het kopen ( of is het alleen bij de huisarts te verkrijgen) en hoe zijn jullie ervaringen hiermee? Of zijn er testen die je zuurgraad meten ofzo. Het z.h. dossier is al heel lang dicht, maar ik zou zo graag een broertje of zusje voor ons kindje willen hebben.......

Hoi Muis,

toevallig heb ik gister gelezen, dat als je zwanger wilt worden zo'n vaginale douche niet aan te raden is. Die zorgt er namelijk voor dat het aanwezige slijm weggespoeld wordt en dat slijm  zorgt er nu net voor dat die zaadjes een  betere doorgang hebben. Ik had het volgens mij gelezen op zwangerstraks.nl.

Liefs,

ik zou daar inderdaad niet aan beginnen... misschien gewoon een afspraakje met je toenmalige gyneacoloog... heb ik ook gedaan afgelopen zomer.. gewoon om de bevalling van 2006 nog eens door te nemen omdat ik er nog steeds heel erg mee in mijn hoofd zat......  

Bedankt. Misschien toch beter als ik naar de huisarts ga.......

Hier iemand die er al een half jaar ervaring mee heeft. Maar ik zou je aanraden om eerst voor nader onderzoek naar een gyn te gaan. Bij mij bleek dus uit een samenlevingstest dat mijn baarmoederslijm te zuur is, de zaadjes kunnen er dus niet door. Ik heb dus een keer moeten spoelen, en na weer een andere test bleek dit wel te helpen, alle zaadjes leefden nog. Nu moet ik dus een half jaar spoelen, dit moet je voor de sex doen tijdens je vruchtbare periode, min een uur en max   4 uur van te voren. Dit is de 6e maand. Ik ben dus nog steeds niet zwanger geraakt, maar wie weet is de 6e maand DE maand. Vandaag is laatste vruchtbare dag, dus heb net alweer gespoeld.

Het poeder heeft natri hydrogenocarbonas en is echt alleen op recept verkrijgbaar

Ik ben dus wel vorig jaar zwanger geraakt in ronde 1, maar dit is een mk geworden. Na een paar maanden heb ik verder onderzoek gevraagd, want had t idee dat er iets niet goed was, en dit is er dus uitgekomen.Dit is alweer de 13e ronde na mijn mk.

Je bent volgens mij al tijdje bezig, dus een goede reden om doorverwezen te worden. En vooral niet laten afschepen door de huisarts. Succes ermee!

Hoi Bieb

Bedankt voor je info! Ook niet echt romantisch dat spoelen, het spontane gaat erdan helemaal vanaf denk ik zo. Hopelijk dat dit voor je een goede maand is. Lees toch al dat er veel meiden deze maand zwanger zijn dus.....

Ik weet niet of het veel zin heeft om naar de gyno te gaan. Alle onderzoeken waren vroeger goed en toch denk ik dat het in het beginstadium "fout" zit. Zal binnenkort inderdaad maar eens naar de huisarts gaan, maar ja, zij kan me ook niet zwanger maken hé.  

Terug
Bovenaan