spoken s`nachts

lopen jullie kindjes ook in eens zo te spoken s`nachts.
Dacht ik dat rosco(6 maanden) eindelijk echt een doorslaper was
geworden. begint dat mannetje in eens weer opnieuw wakker te worden.
hoort het bij z'n leeftijd?? hebben jullie dat ook en  wat doe je er aan

Hoi,

Ook onze Ninthe werd een tijdje terug 's nachts ineens regelmatig best overstuur wakker. Wij konden het in eerste instantie ook niet plaatsen. Maar toen ik zomaar om uit te proberen druppeltjes van chamodent in haar mondje deed werd ze ineens rustig. En ging ze lekker verder slapen. Ze had dus "gewoon" pijn in haar mondje.
Misschien is dat het proberen waard?
Anders zou ik het ook echt niet weten.

Liefs, Larissa

Hoi hoi,

Heel herkenbaar. Onze meid slaapt al vanaf dag 1 door. Nooit wakker geworden 's nachts, dus wij hebben ook heerlijk van onze nachtrust kunnen genieten. Maar een tijd geleden werd ze 's nachts een aantal keren huilen wakker. Ze is dan niet echt wakker, maar huilt meer in haar slaap. Als ze haar speentje dan heeft is het goed. Niet lang daarna had ze haar onderste twee tandjes en sliep mevrouw weer gewoon 's nachts. Sinds een paar dagen begint het weer opnieuw, dus ik denk dat er weer tandjes aan het doorkomen zijn. We wachten maar af.
Vervelend is het wel om steeds op te moeten, het is soms wel ieder uur. Maarja het gaat ook wel weer over denk ik dan. De dagen dat ik niet hoef te werken heb ik 's middags dan ook maar een rustuurtje, want anders haal ik het gewoon niet.

Veel sterkte
Groetjes Anne

Hoi,

Het kan ook een sprongetje zijn. Mijn dochter is nu 5,5 maand en is sinds gisternacht weer aan het spoken. Vorige week ook een keer, maar toen was ze ziek. Nu was er niks aan de hand, maar wel bijna 2 uur met dr bezig.
Dit heeft ze vaker als ze een sprongetje heeft. Wordt ze helemaal in paniek wakker en alleen van mij word ze rustig
Sterkte ermee vaak is het na 2 a 3 weken weer over.....

Liefs Reneke

Kan een sprongetje zijn of het feit dat kindjes vanaf ongeveer 6 maanden kunnen gaan dromen. Bijvoorbeeld na een drukke dag met veel indrukken.
Onze zoon Bo (ruim 6 maanden) heeft nog geen dag doorgeslapen... en gelukkig slaapt ie sinds een week wel vrijwel door.
En hij heeft het goed begrepen want nu is ook weer de tijd aangebroken dat ik weer ga werken. Maar ach, na 6 maanden minstens 2 keer per nacht op leef ik nog steeds hoor.
Succes!
Groetjes, Noor

Na mijn idee zijn het vaak fases. Mijn oudste is nu bijna 3 en heeft nog altijd van die fases. Hij sliep door vanaf dat hij 3 weken was. van 's avonds 19.00 tot 's ochtends 7.00 en dat werd op een gegeven moment zelfs tot 9.00/9.30 uur tot hij anderhalf was. Een goede slaper dus. Maar hij had en heeft nog steeds van die fases dat hij 's nachts aan het spoken is. Nu heeft hij ook weer zo'n fase, rond eenuur of 3/4 komt hij dan in eens onze kamer in. En na een uurtje slaapt hij weer. En wij maar hopen dat Emma niet wakker wordt. Die fases duren meestal een week of 2 en beginnen bij ons weer op het moment dat wij tegen elkaar zeggen, goh wat gaat het al een tijd goed he! haha.

Emma heeft het ook wel een beetje. Zij slaapt een stuk minder dan haar broer toen deed. Ze slaapt van 19.00 tot 7.00 en overdag ook niet zoveel, 1 slaapje van een uur of 2 en soms nog ergens een halfuurtje. En nu heeft ze ook een fase dat ze om 5.00/ 6.00 uur wakker wordt voor een voeding, gaat wel weer over denk ik dan maar. En ik maak me er ook maar niet al te druk meer om, want slapen (en eten) zijn nou net de dingen die je ze niet kan dwingen te doen, dus dat is altijd een verloren strijd.

Groetjes Kirsten

Hoi,

Lars slaapt ook vanaf de 3e week door. Hij is nu 5 maanden oud en sinds een week of 3 wordt hij regelmatig wakker s'nachts. Hij begint dan niet altijd te huilen, maar ligt soms te spelen. Als hij wel gaat huilen geef ik hem zijn speentje en dan slaapt hij meteen weer in. De ene nacht gebeurt dit 1 of 2 keer, en de andere keer moet ik er wel een keer of 5/6 uit om hem zijn speentje te geven.

Geen idee waarom hij dit nu heeft. Hopelijk slapen ze snel weer gewoon lekker door, haha...

groetjes Sanneke

Terug
Bovenaan