Spoken s'nachts

Hi!

Onze zoon van bijna 3 is de afgelopen dagen veel aan het spoken s'nachts. Hij wordt rond 01:00 wakker en als het aan hem ligt blijft die wakker tot de ochtend als we allemaal op staan.

Hij roept om de 5 a 10 minuten op papa en mama, en zodra wij gaan kijken wilt die een slokje water, of andere dingen etc., we hebben geprobeerd niet meer te gaan maar dan schreeuwt die zo hard dat hij zijn zus wakker maakt (en de buren vinden het ook niet erg leuk denk ik). Het vreemde is dat hij er wel echt moe uit ziet zodra we bij hem op de kamer komen.

Hij slaapt s'middag s nog 1,5 uur (nooit tegenstribbelen), maar zou dit het kunnen zijn? Wij slapen amper s'nachts, dus de pap is wel een beetje op zeg maar.
 
Herkenbaar, maar dan met ene van bijna 2. Ook halve nacht weer mee opgezeten.
Wij zijn iig begonnen met langzaam afbouwen middagslaapje. Max 1,5u dan maken we hem wakker en niet later dan 13u (gaat meestal rond 11.30/12 erin). Zodat de slaapdruk in de avond goed is opgelopen. Tot nu toe dus nog geen verbetering (dag 2) maar even een weekje minimaal volhouden voor effect te beoordelen haha. 
Probeer het gewoon wat dagen uit, werkt t niet of loop je tegen andere dingen aan heb je dat iig weer duidelijk. Succes en snel weer de nachten slapen hopenlijk..
 
Denk dat idd dat middagslaapje eraf moet. Onze zoon had het niet snachts maar wel savonds dat ie tot 2200 ant keten was in bed. Nu gaat ie soms ff lekker op de bank liggen en soms valt ie half uur weg en dan gaat ie savonds wel ietsje later naar bed. 
 
Herkenbaar. Het was bij ons een fase. Vooral nergens op in gaan en continu de zelfde zin herhalen bijvoorbeeld papa en mama zijn bij je ga maar lekker slapen. Niet in gaan op vragen etc! Wij hebben ook nog de huilmethode toegepast maar dat is ieder z'n eigen keuzs
 
Mijn ouders hebben hier bij mijn oudste zus een keer van uitputting doorheen geslapen. Buren kwamen volgende dag klagen uiteraard. Maar het 's nachts willen spelen was daarna over.
 
Je zou op proef het middag dutje 1-2x kunnen overslaan.
Bij ons was het een overgangsfase naar geen dutjes. Dan sloeg hij het dutje over op zaterdag en woensdag over bijvoorbeeld. En kon die vervolgens weer zonder problemen dagelijks een middagdutje doen. 
 
Ik zou heel rap het middag slaapje eraf halen. Onze oudste spookte dan wel niet in de nacht, maar wilde niet meer slapen voor 21.30u en was bijna 3. Stribbelde ook niet tegen als k m er in de middag in legde. Ze hebben t met 3 jaar ook niet meer perse nodig. Onze jongste is daarin tegen gewoon een ander geval met slapen, die heeft dat niet uitgevonden ?. En hebben na 5 jaar nog steeds gebroken nachten en inmiddels een fors slaapgebrek ?‍♀️


De eerste week zal erg wennen zijn en zal niet gelijk soepel verlopen maar is er ff door heen moeten.
suc6 ermee!
 
Terug
Bovenaan