Spontaan zwanger na zeer veel jaren in de medische molen te hebben gezeten

Mijn man en ik zijn jaren bezig geweest met het zwanger worden. Toen we net begonnen zijn we naar 1 jaar naar de huisarts gegaan. Tijdens verschillende onderzoeken bleek dat ik zeer ernstige verklevingen heb (endometriose) en dat mijn man zijn zaad niet zo snel is. Ik heb 2 kijkoperatie gehad, waarbij ze geprobeerd hebben wat verklevingen weg te halen. Daarna kwamen we direct in aanmerking voor ivf. De 1e poging viel lichamelijk mee, maar voor onze relatie was het niet goed. We hebben daarna zelf op het punt gestaan om te scheiden. Toch hebben we alles op alles gezet om bij elkaar te bleven en uiteindelijk besloten nog 1 ivf poging te wagen. Nadat het bevruchte eitje was terug geplaatst hadden we echt het gevoel dat het goed zat. Maar helaas ging dit mis 1 dag nadat we de test hadden gedaan (test was trouwens negatief). We hebben toen besloten er mee te stoppen. De behandeling was voor mij lichamelijk de 2e keer erg zwaar en ook mentaal heel moeilijk. Omdat ik veel last had van mijn menstruatie kreeg ik zoladex injectie om de menstruatie stil te leggen. Dit heb ik een jaar gehad en toen op eigen verzoek stop gezet om te kijken of ik dan nog zoveel last zou hebben. Het heeft 11 maand geduurd voordat ik weer ongesteld werd, dat was in oktober. Had er toen erg veel last van. De 2e keer was 36 dagen later en daar had ik absoluut geen last van. De 3e keer bleef uit en na een week overtijd te zijn en toch 's morgens wel wat misselijk en zere tepels te hebben, besloten we afgelopen maandag een test te doen. En deze is positief. Ben nu 6 1/2 week zwanger en ben de hele dag misselijk en inmiddels ook aan de diarree. Omdat het zo bijzonder is mag ik met 9 weken al een 1e echo laten doen. Ben erg benieuwd. We hadden dit absoluut niet meer verwacht, hadden net alles in huis veranderd. En ik zou volgende week een tattoo laten zetten om het een plekje op mijn huid te geven.

Het is een lang verhaal, maar zo zie je maar. Soms gebeurt het wanneer je het niet meer verwacht.

wow wat een bijzonder verhaal.
dat geeft ons meiden die er al lang over doen toch hoop.
ik ben nu meer dan 2 jaar gestopt met de pil, de eerste maanden hebben we het veilig gedaan en toen we er helemaal klaar voor waren voor het echie begonnen. nu naar vele onderzoeken en kijkoperatie en 3 iui hadden we vorige maand besloten om het even zo laten en te gaan kijken of er spontaan een wonder kan gaan gebeuren. ik vond het heerlijk om niet meer op uur en tijd naar het zh te moeten en nu ben ik 2 dagen overtijd. ik heb al ruim 3 dagen het gevoel dat ik ongi ga worden maar er komt niks. zelfs een testje gedaan met tampon maar ook daar is nog niks op te vinden. elke maand 1 week voor mijn ongi krijg ik zere borsten maar ook dat heb ik nu niet.
ik vind het erg spannend en hoop dat de rust die we gehad hebben baat heeft en eindelijk eens positief testen.
geniet van je zwangerschap want het is je erg gegund.

liefs kim

He Sylvia,

Ten eerste gefeliciteerd. Iets wat je totaal niet meer vewacht had gebeurd dan toch nog. Mijn man en ik hebben in het zelfde schuitje gezeten. Twee ivf behandelingen gehad en beide niet gelukt. WIj kregen te horen dat mijn fsh verhoogd was en dat mijn embryo's van ZEER slechte kwaliteit waren en wij kregen nog 1% kans. Omdat de ivf mijn geestelijk helemaal had gemaakt kon en wilde ik op dat moment niet mijn derde poging doen en als ik die wel wilde dan zouden wij naar belgie gaan. Dit is allemaal niet nodig geweest want 3 maanden later was ik spontaan zwanger. Ik snapte er niks van en vele met mij maar het heeft zo moeten zijn!!! Mijn dochter is bijna 2 en nu willen wij graag een tweede maar momenteel licht mijn cyclus helemaal overhoop en gebruik ik clomid. Dus wie weet.....

Geniet jij maar van je zwangerschap en succes bij de echo binnenkort.

Wow wat een mooi verhaal. Gelukkig dat jullie relatie er weer bovenop is gekomen en nu dan ook nog een wondertje. Heel veel sterkte met de eerste spannende weken.

Hummer: wat spannend ook, ik ben erg benieuwd. Het zou heel bijzonder zijn als je nu zwanger blijkt. Ben je vaker overtijd geweest/ Bij mij was het ook in een maand dat ik geen hoop had en niet echt om de dag gepland gevrijd heb, dus wie weet.

Sterkte de komende dagen tot hopelijk een test!
Wenser

hoi wenser

deze twee jaar kan ik zeggen dat ik een zeer ergelmatige cyclus heb van 24/25 dagen. ik ben een keer op dag 27 en 28 maar ook 1 x 3 weken overtijd geweest. maar ook dag 21 of 23. maar dat zijn uitzonderingen want normaal kan ik de klok erbij zetten.
morgenvroeg ga ik een test doen en dan zit ik op dag 27.
ik hou je op de hoogte x kim

Terug
Bovenaan