Mijn man en ik zijn jaren bezig geweest met het zwanger worden. Toen we net begonnen zijn we naar 1 jaar naar de huisarts gegaan. Tijdens verschillende onderzoeken bleek dat ik zeer ernstige verklevingen heb (endometriose) en dat mijn man zijn zaad niet zo snel is. Ik heb 2 kijkoperatie gehad, waarbij ze geprobeerd hebben wat verklevingen weg te halen. Daarna kwamen we direct in aanmerking voor ivf. De 1e poging viel lichamelijk mee, maar voor onze relatie was het niet goed. We hebben daarna zelf op het punt gestaan om te scheiden. Toch hebben we alles op alles gezet om bij elkaar te bleven en uiteindelijk besloten nog 1 ivf poging te wagen. Nadat het bevruchte eitje was terug geplaatst hadden we echt het gevoel dat het goed zat. Maar helaas ging dit mis 1 dag nadat we de test hadden gedaan (test was trouwens negatief). We hebben toen besloten er mee te stoppen. De behandeling was voor mij lichamelijk de 2e keer erg zwaar en ook mentaal heel moeilijk. Omdat ik veel last had van mijn menstruatie kreeg ik zoladex injectie om de menstruatie stil te leggen. Dit heb ik een jaar gehad en toen op eigen verzoek stop gezet om te kijken of ik dan nog zoveel last zou hebben. Het heeft 11 maand geduurd voordat ik weer ongesteld werd, dat was in oktober. Had er toen erg veel last van. De 2e keer was 36 dagen later en daar had ik absoluut geen last van. De 3e keer bleef uit en na een week overtijd te zijn en toch 's morgens wel wat misselijk en zere tepels te hebben, besloten we afgelopen maandag een test te doen. En deze is positief. Ben nu 6 1/2 week zwanger en ben de hele dag misselijk en inmiddels ook aan de diarree. Omdat het zo bijzonder is mag ik met 9 weken al een 1e echo laten doen. Ben erg benieuwd. We hadden dit absoluut niet meer verwacht, hadden net alles in huis veranderd. En ik zou volgende week een tattoo laten zetten om het een plekje op mijn huid te geven.
Het is een lang verhaal, maar zo zie je maar. Soms gebeurt het wanneer je het niet meer verwacht.
Het is een lang verhaal, maar zo zie je maar. Soms gebeurt het wanneer je het niet meer verwacht.