Spontane miskraam of curretage?

Hoi!

Ik was meende ik 11 wkn zwanger, toch bij de termijnecho vanmiddag bleek er een vruchtje van max 6 wkn oud te zitten die geen hartactie had! Het was net of ik in een film zat, mijn lichaam doet alsof het nog zwanger is en zo voel ik me ook, het is dus heel onwerkelijk! Ik hoop dat ik via op de natuurlijke manier nog een miskraam krijg, anders wordt het curretage of medicatie om het op te wekken? Wie heeft hier ervaring mee??

groet Martzen

Hoi Martzen,

Bij 8 weken bleek ik een lege vruchtzak (windei) te hebben. Je lijf is dan wel zwanger, maar er zit geen vruchtje in.
Wel anders dan jouw verhaal, maar ook wij moesten wachten tot het spontaan afgestoten zou worden of kiezen voor curretage.
Toen ik wist dat het niet goed zat, wou ik niet nog weken wachten op wat moest komen; mijn gevoel zei dat het eruit moest, liefst zo snel mogelijk.
Er is meteen een curretage gepland. Bij mij onder gehele narcose, omdat ik er niet "bij" wilde zijn.
Ik heb er geen spijt van. Voor ieder is het z'n eigen keus, wie weet heb je iets aan mijn verhaal.

Liefs,
Maaike

Hoi Matz,

Wat een vreselijk nieuws!
Ik heb ook in jou schoenen gestaan.
Ik heb eerst afgewacht omdat een curretage toch een medische ingreep is waarvan je moet herstellen.
Uiteindelijk duurde het bij mij te lang en ben ik als nog voor curretage gegaan maar had wel 2 weken nodig om weer "lichamelijk" in orde te worden.
Je moet je keuze gaan maken met je gevoel.
Kun je nog wachten of is het wachten niet dragelijk?
Daar kun jij alleen antwoord op geven.
Ik wens je heel veel sterkte in deze moeilijke tijd.

Liefs Pupke

O Matz om je toch wat positiefs te laten weten ik ben nu 37,5 week zwanger en het gaat prima!
Hoop doet echt leven soms moet je alleen wat geduld hebben en niet te haastig willen zijn!

Liefs Pupke

Hoi Pupke,

Bedankt voor je bericht!
Ik vind het wachten niet erg, ondertussen probeer ik het een plekje te geven want op het moment dat het er echt uit gaat of moet lijkt me ook best heftig!
Ik mag nog 1 week wachten dus wel zullen zien. Fijn te horen dat je nu 37,5 wk zwanger bent!! Heel veel succes verder nog!

groet Matz

Terug
Bovenaan