Spontane ovulatie tijdens IUI

hind2008

New member
Hallo dames,



Is een spontane ovulatie mogelijk bij IUI en gebruik van Gonal F 75 eh?

Het zit namelijk zo;

19 januari ben ik voor het eerst begonnen met het spuiten van Gonal F. 24 januari had ik de 1e echometing. Er waren wel een aantal eitjes te zien. Ik moest nog 1x spuiten 62,5 eh en dan 1 dag rust en dan weer terug voor een 2e echometing. Hierop was te zien dat mijn eitjes rond de 12 en 13 mm waren. Maar er waren teveel. Een stuk of 8 die zo groot waren. Dit baarde haar veel zorgen. Voor advies belde ze mijn gyn en die gaf aan dat ik een paar dagen niets hoefde te spuiten en dat ik a.s maandag de 30e maar weer terug moet komen. Wellicht dat er dan wel 1 of 2 nog groter zijn geworden. Ik vroeg toen ook gelijk hoe het zat als mijn ovulatie dan al geweest zou zijn...hierop antwoorde ze dat de ovulatie gestimuleerd wordt. Betekent dit dat ik geen spontane ovulatie kan hebben??

Ik vertrouwde de boel niet zo omdat zij eigenlijk als snel aangaf dat we de volgende cyclus toch maar minder eh gaan spuiten. Had ze deze ronde dan al opgegeven? Ik heb toen de dag erna een ovulatietest gedaan en deze kwam positief naar voren. Op zaterdag weer getest maar deze bleek weer negatief.

Wie kan mij hiermee helpen. Ik snap nu even niet hoe het zit met de ovulatie.

Groetjes van een twijfelaar.
 
Hoi hond,



tijdens iui wordt het gecontroleerd maar zondags jij geen Decapeptyl spuit onderdrukt het je eisprong niet.

De ovitrelle is om voor de vitalieteitsverpleegkundige beter jou eisprong in te schatten na deze zetten zon' 36 uur later eisprong.

het is dus mogelijk dat je eigsprong al voorbij is enkel met een echo kunnen ze dit uitsluiten.

ik zelf zat er altijd erg boven op.

Normaal had ik een eisprong van28 dagen maar met gonal duurde het maar 9 dagen voor me eisprong was dat scheelt dus nogal.

mijn advies doe wat je gevoel je ingeeft ieder lichaam geageerd anders op de hormonen.

wel is het zo dat ze je lichaam in het begin een beetje moeten leren kennen waardoor dit soort dingen voorkomen.

hopelijk heb je er wat aan.

ps Decapeptyl krijg je pandhuis ivf.



groetjes
 
Hi hind,



het forum iw zo irritant in gebruik zie allemaal woorden er staan die niet kloppen.

hoop dat je het kan ontcijferen
 
Hi happy S,

Bedankt vood je reactie. Omdat ik geen ervaringen heb met IUI had ik al mijn vertrouwen in de gyn en iedereen die ermee bezig is. Maar ju weet ik dat ik toch ook mijn eigen dingen moet blijven doen. Ik ga verder met de ovulatietesten en ik ben benieuwd wat er morgen uit de echo komt.



Groetjes
 
Terug
Bovenaan