Sport een negatieve invloed op zwanger worden?

<p>Hallo Dames,</p><p>Misschien een gekke vraag, maar ik ben keeper van een dames voetbalelftal. Daarbij ‘duik’ ik regelmatig, en ‘val’ ik, als jullie begrijpen wat ik bedoel.</p><p>Nu is mijn vraag, is dit van negatieve invloed tijdens mijn eisprong, de bevruchting en innesteling? Mijn man en ik zijn namelijk bezig voor ons eerste kindje :) <br />Zodra ik weet dat ik zwanger zou zijn, zou ik sowieso direct stoppen met voetballen, maar zolang ik het niet ben zou ik het graag willen blijven doen.</p><p>Ik ben benieuwd naar jullie meningen!</p><p>Liefst Nikkkiii</p><p> </p>
 
Zover ik weer niet. Ben zelf volleyballer en duik ook regelmatig. Ben nu 32 weken zwanger en heb tot 16 weken mee gedaan. Wel opgelet dat ik niet meer rechtstreeks op mijn buik viel maar op mijn knie. Ze zeggen dat de kleine in het begin nog lekker veilig in je zit omdat je baarmoeder als een stootkussen werkt. 
 
Ik zou menen dat sport alleen maar goed is door toenemende doorbloeding ed. Bij zwangerschap wel oppassen dat je niet op je buik valt, maar buiten dat.. lekker blijven keepen!
 
Terug
Bovenaan