Sport enzo

Hoi! Gefeliciteerd alle mei/ juni mamma's!

Ik weet sinds 3 weken dat ik zwanger ben. En nu durf ik niet meer te sporten. Schijnt dat met gewichtjes trainen op de sportschool niet goed is omdat er dan zuurstof naar de spieren gaat ipv kind. En klasjes meedoen zoals Aerobics, steps whatever kan ook niet omdat springen niet goed is. Buikspieren schijnen ook uit den boze te zijn. :/ Zo raar voor te stellen. Mn baby is nog maar een erwtje..
Moet ik mijn sportschool abbonement maar opzeggen? Ik zou anders niet weten wat ik er moet doen.

Als aangeraden sporten staat: wandelen, fietsen en zwemmen. Maar dat noem ik geen sport. Dat doe ik al als ik naar de supermarkt ga. Nou zwemmen dan niet haha maar je weet wat ik bedoel..

Wat doen jullie voor sport? En kan het kwaad denk je?

ik geef zumbales en stijldansen. Volgens de vk kan ik daar gewoon mee door gaan omdat ik dat ookal deed voordat ik zwanger raakte. Ze zei dat het geen kwaad kan zolang je je goed voelt.
En rustiger aan doen als je lichaam dat aan geeft

succes

hoi,

volgens mij kan je gewoon blijven sporten en is het dat ook goed voor je.
zie onderstaande link.
http://zwanger.jongegezinnen.nl/Gezondheid-Psyche/Gezond-Fit/Sporten-zwangerschap-wat-kan-wel-en-niet.htm

ik ga vanaf morgen weer sporten na een aantal weken niets doen door ziek zijn en vak.
ik zit op een sportschool en die daar verschillende dingen zoals zumba, fitness,yoga,spinning.
daarnaast fiets ik regelmatig voor mijn werk. ik probeer zo lang mogelijk ermee door te gaan. afhankelijk hoe ik me blijf voelen.

groetjes

Hoi,

Gewoon lekker sporten hoor, ik speel korfbal en ga als het lukt tot ongeveer 20 weken door met wedstrijden en dan zo lang mogelijk lekker trainen, net zoveel en fanatiek als ik zelf prettig vind. Heb ik bij de eerste ook gedaan. Je merkt aan je lichaam wel of het nog wil.
Ik weet dat ze bij de sportschool ook aangepaste trainingen hebben, dat zou je kunnen overwegen.
Sporten is alleen maar gezond en als je echt niet surft, lekker fietsen en wandelen is óók heel lekker (jammer alleen dat het weer nu niet meewerkt ;-)

Groetjes

@Jlien85
Ik snap precies wat je bedoelt hoor! Ik mag echt niet sporten aangezien ik rugby speel en daarnaast ook aan aan krachttraining doe (met de zware gewichten....) . Balsporten en teamsporten met een redelijke kans om vallen en stoten wordt afgeraden, dus tjsa...dan houdt het voor mij snel op. Sinds ik het een week weet ben ik dus ineens van 6x in de week naar 0x in de week sporten gegaan. Ik verveel me nu al het schompes. Ben hard op zoek naar iets wat ik leuk vind en vol kan houden tot het einde...

Terug
Bovenaan