sporten en zwanger worden

A

Anoniem

Guest
hallo allemaal,

ik ben voor het eerst en zou graag willen weten of je wel mag sporten tijdens het klussen om zwanger te worden. je hoort er zoveel over maar ik vind het allemaal onduidelijk.
wie heeft er ervaring mee of kan mij advies geven.
ik heb altijd twee keer in de week gesport maar dat heb ik al terug gebracht naar een keer. veel liefs taz

Hoi,

Heb zelf altijd doorgesport toen ik zwanger wou worden van onze zoon. Sportte (basketbal) 3x in de week en ik was de eerste maand al zwanger!
Kan geen kwaad dus en lekker doorsporten (is zelfs goed, dan is je lijf lekker fit voor een zwangerschap).
Overigens ben ik toen doorgegaan met basketballen t/m week 9. In principe kun je met een dergelijke contactsport doorgaan in elk geval t/m week 12 (tot die tijd zit kindje nog lekker beschermd achter je schaambeen), maar het voelde niet meer prettig (kreeg heel erg buikpijn na het sporten)

Sporten als fitness, zwemmen etc  kun je de hele zwangerschap blijven doen, het tempo zal alleen wat lager worden waarschijnlijk (zwemmen heb ik tot een week voor de bevalling gedaan)

Groetjes en sportze,
Marije

Hoi hoi,

Je kunt gewoon doorsporten hoor...juist doen. Hoe fitter je lichaam des te beter!
Ik ben nu zelf in de 8e week van mijn zwangerschap en ook is sport nog gweoon. Ik speel voetbal en dat kan nog steeds. Zolang het voor jezelf maar goed aanvoelt.

Groetjes Marianne

Ook ik heb tijdens mijn 1e en 2e zwangerschap gewoon door gesport (korfbal). En bij mijn 2e totaan de 25e week, het voelde gewoon goed. Kindje zit veilig opgeborgen. Ik heb alleen wel opgelet dat ik geen harde heftige duels aanging.........

Je moet doen waar je jezelf prettig bij voelt en de een stopt al snel terwijl een ander nog rustig door kan/wil gaan.

Groetjes Ellen

Terug
Bovenaan