Sporten en zwanger worden

Hé dames,

Ik zou graag willen weten hoe jullie daar mee omgaan.
Zelf loopt ik 1 tot 2 x per week hard.

In de week dat ik op 't wachtbankje zit ga ik maar niet hardlopen. Ik ben dan toch altijd 1,5 uur intensief aan het sporten. Ik heb mezelf wijs gemaakt dat het niet goed is voor de eventuele innesteling. Ik hoorde dat van een vriendin van mij die bezig is met IVF. Zij is natuurlijk ontzettend voorzichtig als ze een terugplaatsing heeft.

Maar hoe gaan jullie daar mee om? Ben ik té voorzichting?

Oja, en nog een stomme vraag: volgende maand (als het nog nodig is) wil ik graag gaan tempraturen. Maar waar meet ik mijn temperatuur??? Ik ben nooit ziek dus ik heb werkelijk geen idee wat de beste plek is.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Liefs Boli
(NOD 30-10: ronde 3)

He hoi,

Ik heb in het boek zwanger worden gelezen dat je het beste niet heel intensief kan sporten als je zwanger wilt worden. Maar 1 of 2 keer per week hardlopen kan geen kwaad lijkt mij.
Het beste kan je rectaal tempen (anus)is mij tenminste verteld.Wel iedere dag voordat je opstaat en op hetzelfde tijdstip.Lekker voor in het weekend haha!!
Ook gelezen dat je moet beginnen op de 1ste dag van je mensruatie!
Succes met alles!

Groetjes annie1

Hoi,

Ik zou het sporten even op een laag pitje zetten.
Zelf trainde   ik 3x per week 1,5 uur.
Ik heb al 2 kinderen ,was heel snel in verwachting en doe er
wat langer over,heb het besproken en waarschijnlijk is het
sporten niet van positieve invloed geweest.

Groetjes en succes

Hoi,

Ik wil ook even reageren.Ik sport ook regelmatig. (racefiets gem. 4x in de week).
Heb ook van alle kanten informatie opgevraagd en alle antwoorden waren dat het niets uitmaakt als je veel sport voor het zwanger worden. En dat wat innesteling betreft: als het goed is blijft dat wel zitten. Ook met veel beweging. Als je daar al een vroege miskraam van zou krijgen, dan was het zonder het sporten ook wel gebeurt.
Kijk overdrijven hoeft ook weer niet natuurlijk (geen marathon lopen ofzo) maar 1.5 uur kan best wel. Ook in de eerste weken van de zwangerschap kan het geen kwaad. Het is juist goed om je lichaam een beetje in conditie te houden!
Dus ik zou zo zeggen: ga gewoon door met je normale sportactiviteiten.
Groetjes R

Terug
Bovenaan