Sporten en zwanger

Hallo! Ben nu 6 weken en 2 dagen zwanger...zoals eerder vertelde ik dat ik niets voel ( volgens mij beginnen mijn borsten wel wat gevoeliger te worden jehhhhhh!) dat niets voelen is best eng....vooral de eerste keer en mijn echo is pas op 28 feb dus pfff lang lang wachten....maar ik ben zelf groepslesdocente ik geef : 2 uur bodypump , 2 uur pilates, 2 uur bodyshape en 3 uur zumba in de week. Zou dit kwaad kunnen in hèt begin van mijn zwangerschap? Iemand hier ervaringen mee? Ik wil ook de 4 daagse weer lopen dat is 4 x 40 km dit word mijn 7 e keer...alleen ben ik dan ruim 7 maanden zwanger....volgens mij kan je gewoon doorlopen toch? Sorry te veel vragen....duurt ook nog zo lang voor de intake bij de vk pas over een week...en ik wil niet voor alles bellen hihi! Owwww ik vind het zo spannend!

Durf er geen antwoordt op te geven. Je kunt het het beste aan je verloskundige vragen.
In principe kan het geen kwaad om aan sport te doen. Vrouwelijke topsporters sporten volgens mij ook wel lang door. En vorig jaar heeft er een zwangere vrouw, die ook best ver was, marathon gerend.
Maar ja, ik zou het gewoon vragen.

Als je lichaam al gewend is aan zoveel sporten - en daar ga ik even vanuit - kun je er gewoon mee doorgaan! Weet wel dat je bepaalde buikspieroefeningen (schuine buikspieren) op een gegeven moment beter niet meer kunt doen, maar verder kan sporten geen kwaad!
De 4daagse als je 7 maanden zwanger bent, ehm.... Tja geen idee! Ik zou dat tzt overleggen met je vk, als je fit bent en nergens last van hebt kan het misschien wel.

Als je inderdaad gewend bent om te sporten, dan is het geen probleem. Luister wel goed naar je lichaam, het geeft vanzelf aan als iets teveel is of niet.
Wat betreft de vierdaagse weet ik het niet, zou ik inderdaad even overleggen met de VK, maar hangt waarschijnlijk af van hoe jij je voelt.

Ha! In het begin van je zwangerschap is het prima om zo door te sporten. In je tweede trimester moet je gaan oppassen met bepaalde oefeningen bij bodypump. Je bekken wordt dan al weker en als je het te zwaar belast, kun je daar blijvend last van houden.
De 4-daagse lopen in je 3e trimester? HAHAHA! Laat ff weten als dat gelukt is!
Nee, maar zonder gein, ik denk dat je verloskundige het afraadt, tenzij je tot die tijd wekelijks zonder problemen 40km wandelt.

Terug
Bovenaan