Sporten en zwangerschap

<p>Hi allemaal</p><p>zijn er zwangere dames die (intensief) blijven sporten? Ik ben momenteel ruim 5 weken en sport normaal gesproken 3 a 4 keer in de week. Dit wil ik blijven doen (zolang ik me daar goed bij voel) zijn er ervaringen of tips? <br /><br /></p><p>alvast bedankt!!</p>

Ha! Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik tot 38 weken intensief gesport, ook zo'n 3 a 4 keer per week. Daarna gewandeld en gezwommen. Wel een sport die prima is om te doen voor je lichaam tijdens de zwangerschap. Zolang je kunt blijven praten tijdens het sporten is het oké, en ik hield er wel rekening mee dat ik het niet te warm moest krijgen. 

Ik heb ook altijd veel gesport. Goed naar je lijf luisteren (pijn is ho) en even niet meer de max opzoeken. Ik heb tot een week voor de bevalling (tot 38 weken) gesport: bodypump, grit strength (met 5 kilo aan iedere kant), dat soort dingen. Voelde goed omdat ik het gewend was. Met een week of 25 voelde springen niet meer ok, dus liet ik dat weg. Net als rechte buikspieren (side plank was prima). Laat je iig niet gek maken, als jij gewend bent om 20 kilo te liften en het voelt okee, prima. Oja wel een beetje opletten dat je core verzwakt en daarmee je evenwicht. Bij kans op vallen of klappen op de buik zou ik voorzichtiger zijn. Fit tijdens zwangerschap is ook snel weer fit daarna, heerlijk!

Afhankelijk van wat voor sport je doet, kan dit prima hoor, zolang je lijf geen tegensignalen geeft! Dingen zoals hardlopen, paardrijden, etc (waarbij je veel hobbelt is een beetje de richtlijn) moet je wel wat meer mee oppassen heb ik begrepen, maar zeker aan het begin van je zwangerschap moet je gewoon doen waar je je goed bij voelt!

Ja eens. Ik loop hard en rijd paard. Nu zwanger van nummer 3 dus iets minder fanatiek maar ik blijf sporten. Waar ik aleen normaal door een pijntje heen sport, doe ik nu alles rustiger aan. Goed luisteren en je weet wat je lijf aankan en gewend is. Ik voel me er alleen maar beter door! Ik ben nu 16 weken.

Bedankt voor alle reacties. Ik ga door met sporten maar wel op een wat lagere intensiteit.
ik merk vooralsnog weinig zwangerschapssymptomen en heb gelezen dat dit te maken kan hebben als je  fit bent en dus veel sport. Win/win! 

Fijne zwangerschap allemaal

Terug
Bovenaan