Sporten en zwangerschap

Hallo allen,

Op dit moment ben ik een dikke 6 weken zwanger. Ik volleybal op redelijk hoog niveau en vond het gisteren toch al wel spannend om te trainen, met name het duiken (op de grond vallen, o.a. op je buik) was lastig. Onbewust hield ik in, tenzij het uit een reflex was.
Nu is eigenlijk mijn vraag, tot wanneer kun je 'veilig' door gaan met sporten waarbij je dus veel contact hebt met je buik en andere spelers/de grond/de bal?

Alvast bedankt!

'Ze' zeggen dat je door kan gaan met sporten totdat je baarmoeder boven je schaambot uit komt. Je verloskundige kan dit voelen (een hard bolletje als je buik ontspannen is). Ik geloof dat het bij mij rond een week of 14 voelbaar was, maar ik weet het niet meer 100% zeker. Je kan altijd bij de intake even vragen wanneer dat is.

Maar als jij je er niet veilig bij voelt, kan je sowieso stoppen natuurlijk. Het lijkt me niet lekker om veel tegen je buik aan te krijgen..

Je kan de hele zwangerschap  sporten maar licht er natuurlijk wel aan wat en hoe.  maar dat duiken zou ik zelf niet meer doen tijdens de zwangerschap.

Hoi hoi

je kan je hele zwangerschapn sporten maar ligt eraan wat voor sport. Contact sport mee uitkijken want als je verkeerd valt of een harde beuk in je buik krijgt is natuurlijk niet handig.

ik heb hardgelopen tot ongeveer 19 weken, toen werd mijn buik "te groot" om mee te rennen vond ik zelf, ben toen gaan zwemmen en de fitness in de sportschool wat vaker gaan doen. Nu 28 weken en ben nu sneller kortademig omdat alles van binnen verdrukt begint te raken dus ga wat rustiger aan doen.

Doen waar jij je goed bij voelt! En bewegen is nooit slecht voor jou en je kindje

Hoi!

ik heb bij alledrie mijn zwangerschappen gevolleybald tot ongeveer week 20. Het duiken vond ik zelf niet zo'n probleem, ik had altijd in gedachten dat de baby goed beschermt is. Maar uiteraard voelt dat voor iedereen anders! Ik heb vriendinnen die stopten meteen met volleyballen zodra ze wisten dat ze zwanger waren en andere gingen door tot week 28.

Zoals dus voor zoveel dingen geld als je zwanger bent, doe waar jij je goed bij voelt!

Terug
Bovenaan