sporten,ja of nee!

A

Anoniem

Guest
hallo allemaal,
ik ben marjolein en heb gister ontdenkt dat ik weer zwanger ben. Ik heb 2,5 mnd geleden een miskraam gehad bij 7,5 wk en daarom ben ik nu erg onzeker en bang...

maaar nu mijn vraag..ik had afgesproken met een collega te gaan sporten,25 september voor het eerst. ik heb mn hele leven nog nooit gesport en nu vraag ik me dus af of het wel verstandig is om nu te gaan beginnen met sporten...

heeel graag advies!
liefs marjolein

Hoi,

Bewegen tijdens je zwangerschap is heel goed maar je moet niet meer doen dan je ervoor al deed. Tot drie maanden mag je doen wat je wil (maar niet intensiever dan anders), daarna moet je met bepaalde sporten uitkijken (schaatsen, paardrijden, buikspieroefeningen etc). Drink voldoende en zorg dat je niet overhit raakt. Ik weet niet wat je van plan was te gaan ondernemen maar ik zou het anders even overleggen met je verloskundige. Wandelen, fietsen en zwemmen zijn de zwangerschapssporten bij uitstek voor het tweede en derde semester. Ik zelf fitniste al voordat ik zwanger werd en heb dat tot 25 weken volgehouden. Ivm bekkenklachten moest ik stoppen.

Ingeborg

bedankt voor je reactie! ik denk er nog even over na wat ik doe,overleg wel met de ha.

liefs marjolein

Mijn fysiotherapeut zegt dat het juist goed is om te sporten (tot op zekere hoogte natuurlijk). Ik heb last van al mijn gewrichten, inclusief bekken, en fitnessen zou dan erg goed zijn, mits er goede begeleiding bij is. Maarja, ik zie het zelf niet zo zitten om geld uit te geven aan iets waar ik over een paar weken toch geen gebruik meer van ga maken als mijn buik in de weg gaat zitten.

Hi mayotje,
Ik heb gehoord dat als je voorheen niet hebt gesport, daar nu niet mee moet beginnen.
Is anders wanneer je doorgaat, maar ik zou er niet mee beginnen. X

Sporten c.q. bewegen is inderdaad goed. Maar of je er nu nog aan moet beginnen. Ik neem aan dat je wilt gaan fitnessen of id. Tsja, het kost je geld (vaak veel geld) en over een tijdje moet je er toch weer mee stoppen, dus wellicht kun je beter een paar maanden na de bevalling beginnen.
Ik zelf ga samen met een vriendin 1x per week baantjes trekken in het zwembad. Dat zou je natuurlijk ook kunnen doen. Of afspreken om met die vriendin wekelijks te gaan wandelen of fietsen.
Veel succes.
Groetjes V.

Terug
Bovenaan