Na 12/13 weken wilde ik voorzichtig het hardlopen op gaan pakken. Echter kreeg ik (door een lastige fase met mijn zoontje, vee moeten dragen enz..) veel last van rug en bekkenklachten. Ben toen naar de fysio gegaan en vandaaruit een postnatale cursus meegedaan. Die was echt gericht op het sterker maken van de bekkenbodemspieren en je gehele core: dus buik, rug, bil, been spieren. Eerst begin je heel rustig met je bekkenbodemspieren en de schuine buikspieren. Later ook je rechte buikspieren. Ik heb hier heel veel aangehad. Mijn hele vore is nu echt sterker en kan hierdoor het sporten weer goed oppakken. Ben nu sinds n paar weken het hardlopen rustig aan weer aan het opbouwen. Wil in jet voorjaar ook weer gaan tennissen. De oefeningen die ik daar deed, die doe ik ook nog 2a 3 x in de week, zodat ik mijn core sterk houdt.
Ik ben 6,5 maand geleden bevallen middels een keizersnee.
Hoelang is het bij jouw geleden?
Ik wil je iig als tip meegeven: begin niet te snel!! En bouw het heel langzaam op! Na n week of 8 denk ik beginnen met bekkenbodemspieren en schuine buukspieren. Pas als je hierin n stuk sterker bent geworden pas de rechte buikspieren. Deze mag je zowiezo pas doen als je geen diastase meer hebt! Anders misschien eerst afvies inwinnen van een fysio? Hoe fit je je nu ook voelt, als je te snel teveel gaat doen, kun je er jaren later nog last van krijgen...