sporten(steppen)

Ben vandaag precies 18 weken en ben weer begonnen met sporten.Ik step 10 min per dag.En step dan ook stevig door in die 10 min.Ik zou graag willen weten of dit geen kwaad kan.Of dat ik wat rustiger zou moeten steppen.Hoop dat iemand mij daarop een antwoord kan geven.
Groetjes van Marleen
 
Hoi Marleen,

Zolang jij je goed erbij voelt, kan het op zich geen kwaad. Misschien als je een (heel) stuk verder in je zwangerschap bent zou ik wel iets rustiger aan doen maar dat geeft je lichaam waarschijnlijk vanzelf wel aan!

 
Marleen, het kan een kwaad, als je maar niet oververhit raakt en je hartslag te hoog op loopt. Ik zelf trainde 3x in de week steps (ik denk dat jij op zo'n apparaat staat?) maar dat ben ik de eerste 2 maanden van m'n zwangerschap mee gestopt. In de 3e maand ben ik eerst heel rustig aan weer begonnen met bodyshap om m'n lijf weer een beetje in conditie te krijgen. Ik step nu ook weer, maar heel rustig en met een hartslag meter om. Algemeen wordt gesteld dat je moet proberen je hartslag rond de 140 te houden. Ver daarboven is niet goed, ook niet voor je baby.
Luister vooral goed naar je lijf: duizeligheid, hartkloppingen, zwart voor je ogen of pijn in je buik betekent stoppen!
 
Terug
Bovenaan